הסתדרות המורים הודיעה היום (רביעי) על פתיחה בעיצומים, זאת במחאה על הסחבת בגיבוש הסכם השכר. בהודעה נמסר, כי במסגרת העיצומים, יום הלימודים יחל מחר במוסדות החינוך במחוז המרכז בשעה עשר בבוקר. מדובר בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, כאשר רק החינוך המיוחד מוחרג מהעיצומים. 

הם טענו כי עשו הכל כדי להימנע מעיצומים, שיפגעו במהלך התקין של הלימודים, אולם "פקידי האוצר לא הותירו שום ברירה". עוד ציינו כי המדינה חייבת לפעול במהירות ובנחישות, על מנת למנוע את משבר הנטישה של עובדי ההוראה, שמוביל לקריסת מערכת החינוך.

הפגנת הסתדרות המורים על שכר עובדי מערכת החינוך (צילום ארכיון: אבשלום ששוני)

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דויד הסבירה כי "העיצומים מחר הם קריאת השכמה לממשלה כולה ולפקידי האוצר. הם עושים הכל כדי למשוך זמן ולא להגיע להסכם. הם מנותקים מהשטח ולא מבינים שהסחבת פוגעת במורים, בתלמידים ובהורים - שרק בשבוע שעבר הגיעו באלפיהם להפגנת המונים בתל אביב לזעוק על העוול שנגרם לעובדי ההוראה".

היא הוסיפה כי מדי יום מגיעים אליה עוד ועוד דיווחים של עובדי הוראה שנוטשים את המערכת. "הזרם הולך וגובר. מנהלים מספרים שיאלצו לסגור כיתות או לשחרר תלמידים מוקדם יותר. גננות בורחות מהמקצוע אחרי שמודיעים להן שבשנה הבאה הן תאלצנה להתמודד לבדן עם 35 ילדים בגן. אנחנו מרגישים חסרי אונים. כל קריאות המצוקה שלנו נתקלות בקירות האטומים של פקידי האוצר", אמרה. 

יפה בן דויד (צילום: תומר אפלבאום)
יפה בן דויד (צילום: תומר אפלבאום)

בתוך כך, בעקבות ההתראה הקצרה על דחיית הלימודים מחר, הורים רבים ביקרו את המהלך, והנהגת ההורים הארצית הביעה התנגדות. עם זאת, לטענת בן דויד, הורים רבים תומכים במאבקה ואמרה כי "אני לא מתעסקת בהנהגת ההורים, אלא בהורים עצמם. במעשים רואים חלק גדול מהורי התלמידים ככאלו שתומכים במאבק. המאבק צודק וחשוב לילדים ולעתיד מערכת החינוך בישראל".

בן דויד האשימה את פקידי האוצר בזלזול בעובדי ההוראה על רקע מגדרי: "כבר שנים שאנחנו מתריעים ומחודש ינואר אנחנו משמיעים צעקה רמה שנשמעת בציבור הרחב. אבל פקידי האוצר ממשיכים להגיע לישיבות המו"מ לא מוכנים, עם הצעות מעורפלות ובלי תקציב. איך אפשר להציל את מערכת החינוך ככה? אני מניחה שאם לא היה מדובר במגזר שרובו נשי היחס היה שונה לגמרי".

בניין משרד האוצר (צילום: פייר תורג'מן, פלאש 90)
בניין משרד האוצר (צילום: פייר תורג'מן, פלאש 90)

"אני קוראת לכל שרי הממשלה, ובמיוחד לראש הממשלה, נפתלי בנט, לראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד ולשר האוצר אביגדור ליברמן- להתערב במשבר. החינוך הוא המשאב החשוב ביותר לדור העתיד. לא ייתכן שבכירי הממשלה יצפו מהיציע בקריסתה של מערכת החינוך ולא יעשו מאום. נמשיך במאבק בכל האמצעים עד שנחדור את חומת האטימות". בן דוד הוסיפה כי "ננקוט בכל הצעדים שעומדים לרשותנו כדי שייחתם הסכם שכר טוב. נחליט איך להחריף את הצעדים ונודיע בזמן שלנו".

רשימת היישובים המלאה: אבן-יהודה, אורנית, אליכין, אלפי-מנשה, אלקנה, אלעד, אריאל, באר-יעקב, בית-דגן, בני-עי"ש, ברנר, גבעת-שמואל, גדרה, גדרות, גזר, ג'לג'וליה, גן-יבנה, גני-תקווה, גן-רווה, דרום-השרון, הוד-השרון, זמר, חבל יבנה / חבל מודיעין, טייבה, טירה, יבנה, יהוד-מונוסון, כוכב-יאיר-צור-יגאל, כפר-ברא, כפר-יונה, כפר-סבא, כפר-קאסם, לב השרון, לוד, מזכרת בתיה, נחל שורק, נס ציונה, סביון-גני יהודה, עמנואל, עמק-חפר, שדות דן (עמק-לוד), פרדסיה, קדומים, קדימה-צורן, קלנסואה, קרית-עקרון, קרני-שומרון, ראש העין, ראשון לציון, רחובות, רמלה, רעננה, שוהם, שומרון ותל-מונד.