הסתדרות המורים הודיעה כי תקיים היום (חמישי) עיצומים במוסדות החינוך במחאה על הסחבת שנוקט משרד האוצר בגיבוש הסכם שכר. במסגרתם, בכל מוסדות החינוך במחוז המרכז – בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים - יחלו הלימודים בשעה 10:00. אלי גבאי, מנהל בית הספר בן צבי בחולון וחבר הנהלת הסתדרות המורים, שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדברים.

"יש כרגע יש כרגע פצע מדמם, צריך לטפל בו. אין מורים, אין עובדי הוראה, אין מי שיפתח את שנת הלימודים תשפ"ג. המערכת לא תוכל להיפתח ב-1 בספטמבר. עם כל הכבוד לליברמן, אני חושב שהוא קצת מנותק מהשטח וממה שקורה בפועל. מה שיפה בן דוד באה ואומרת, היא כבר צועקת את זה שמערכת החינוך קורסת לתוך עצמה", אמר. 

גבאי התייחס לשאלה מדוע לא לדון ברפורמת הצמדת החופשות, וטען כי "אם היום, על אף ולמרות ההטבות, חסרים מאות עובדי הוראה, מה יקרה כשתהיה הרפורמה הזאת?. ואני אומר, למה לתקן עוולה בעוולה? למה בתי המשפט יוצאים לפגרה של חודשיים-שלושה? למה הכנסת יוצאת לפגרה פעמיים בשנה של חודשיים-שלושה? למה על זה אף אחד לא מסתכל? למה כל הזמן מסתכלים על החופשים של המורים?".

לטענתו, המצב כרגע הוא שאין עובדי הוראה בשל תנאי השכר, "השכר הוא ברצפה, פחות משכר המינימום. אני מדבר על שכר הוגן לכלל עובדי ההוראה. לגננות, למורים, למנהלים, ליועצות. באיזו מערכת מתוקנת, עובד שנמצא 28 שנים במערכת מגיע לשכר מביש שאי אפשר להתקיים בו בכבוד ונאלץ לעבוד בעבודה נוספת, למה?".

על השאלה מה הצעד הבא השיב כי לא תהיה פתיחת שנת לימודים: "אני צופה שב-1 בספטמבר יכאב יותר כשלילדים לא יהיו עובדי הוראה שיוכלו לקבל אותם. לא כי אנחנו לא רוצים לפתוח את השנה, לא יהיו עובדי הוראה כי היום אין עובדי הוראה. היום אנשים לא הולכים ללמוד הוראה. המערכת קורסת לתוך עצמה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM