בצל המשבר בקואליציה: חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) שוחח הבוקר (חמישי) עם ענת דוידוב וטל שלו ב-103FM והתייחס לעתיד האופוזיציה ולשיריונים האפשריים של חברי סיעת ימינה.

בפתח דבריו, התייחס ביטן ללחיצת היד בין רעיית יו"ר האופוזיציה שרה נתניהו, לבין שרת הפנים איילת שקד, ולשאלה האם ישנה סולחה שתעיד על המשך שיתוף הפעולה בין שקד לליכוד. "אמרתי גם לפני חודש וחצי-חודשיים, שמבחינת משפחת נתניהו, מוכנים לקבל את איילת שקד, אין שום בעיה".

"מבחינת הליכוד כרגע, אין עתיד לשקד, זה לא העניין הזה. אבל שיתוף פעולה? כן, כיוון שהם מבינים, בעיקר בנימין נתניהו מבין שזה דבר שחובה לעשות, אם רוצים להתקדם הלאה", ציין.

כשנשאל על הדיווחים אודות שריונים לחברי ימינה בסיעת הליכוד, אמר: "אני לא מנהל את המו"מ, אבל תכלס, הממשלה הזאת תיפול. אז עוד שבוע? פחות שבוע? היא לא מתפקדת. הקואליציה והממשלה לא מתפקדות, ולכן אין צורך שהליכוד ישלם לצורך העניין הזה, צריך רק להמתין בסבלנות".

כשנשאל מי המועמד המועדף על הליכוד, טען: "יש הבדל בין בחירות לבין ממשלה חליפית, ובממשלה חליפית צריך גם את גדעון סער וגם את שקד, בבחירות לא צריכים אף אחד, צריך רק להקדים את הבחירות".

לטענתו, מי שעובד על הפלת הממשלה הם בנימין נתניהו ויריב לוין וכנראה גם סמוטריץ' ויתר ראשי המפלגות, "אבל תכלס, אני בעד בחירות, אני נגד ממשלה חליפית. יש לנו הזדמנות פז היום לקבל 61 מנדטים ולשנות את המציאות מבחינתנו. ברגע שנקים ממשלה חליפית, אנחנו יכולים לשכוח מה-61. לא יהיה דבר כזה, כי אנחנו לא נצליח לעשות את מה שאנחנו רוצים במסגרת כזאת ועוד פעם נאכזב את הבוחרים שלנו". 

בהמשך, התייחס ביטן לאפשרות שחבר הכנסת ניר אורבך יערוק מימינה לליכוד: "ניר אורבך הוא פוטנציאל, אבל אני גם רוצה לומר דבר אחד פשוט, גם סמוטריץ' צריך לתרום משהו, זאת אומרת, זה לא רק להיות אחראי למו"מ. אם אנחנו צריכים לשריין, גם הוא צריך לשריין. היום יש לו בסקרים 10 מנדטים. זה גם התפקיד שלו, זה לא רק אנחנו צריכים לשריין".

דוד ביטן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
דוד ביטן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

על הציוץ של אריה דרעי לפיו 'הקואליציה התפרקה סופית השבוע, צפו להפתעות בקרוב מאוד', השיב ביטן: "קודם כל היא התפרקה, לא השבוע, התפרקה כבר לפני שבועיים. אין קואליציה, את רואה את זה, לא צריך את הציוץ של אריה דרעי. יכול להיות שהוא מתכוון לאורבך, אבל כרגע זה לא הבשיל לשום דבר".

כשנשאל האם הובטח לאורבך שיריון השיב: "אני לא מנהל איתו מו"מ, אני לא יודע, אבל אנחנו צריכים לתת ערובה לשיריון? תמיד הליכוד, כשהבטיח שיריונים, נתן, זה לא חדש. אם יביאו שריונים לסילמן ולאורבך, אני אתמוך בזה, מכיוון שאלה הסיכויים שלנו ללכת לבחירות. אין סיכוי אחר בעניין הזה".

עוד התייחס חבר הכנסת לסקרים האחרונים, לפיהם גוש נתניהו עדיין לא מצליח לעבור את ה-60, וטען כי "זה לא פשוט להוציא 61. 60 מנדטים, זה לבד, זה בלי בנט ובלי גדעון סער ובלי ישראל ביתנו, זה רק אנחנו, לכן זה קשה מאוד, אבל אנחנו מתקדמים לכיוון היעד. ככל שהקואליציה הזאת תמשיך לתפקד באופן שהיא מתפקדת ותמשיך לגרום לזה שהרשימה המשותפת ורע"מ הן אלה שקובעות את המדיניות שלה, אנחנו מתקדמים לכך".

על נפילת חוק הארכת תקנות יהודה ושומרון, הצהיר ביטן כי הוא חי בשלום עם ההשלכות. "תעשי סקר ביו"ש ותראי שכולם תומכים בעניין הזה. הממשלה הזאת כל כך שנואה על אנשי יו"ש שהם מוכנים לקחת את הסיכון, שבסופו של דבר, אנחנו נחוקק את החוק הזה".

בתוך כך, התייחס חבר מפלגת הליכוד לרצונו של יו"ר המפלגה נתניהו, והבהיר כי לדעתו הוא מעוניין בבחירות. "אבל אני אומר לך דבר, תפקידה של ממשלה זה לא רק לחלק תקציבים, זה מה שחושבים היום בקואליציה. ממשלה צריכה למשול וצריכה לחולל רפורמות ולעשות דברים, לא רק לחלק. זה שהחרדים רוצים היום להקים ממשלה מהר, תאמיני לי שהם ירצו גם בחירות, מכיוון שאם התוצאה תהיה עם סיכוי ל-61, הם ירצו בחירות".

"יש מלחמה של הקואליציה כרגע לנסות להגיע לפגרה בכל מחיר, המילה בכל מחיר היא מאוד חשובה פה. המלחמה השנייה - הם נלחמים פנימית מי יהיה ראש הממשלה בתקופת הבחירות. אני חושב שאנחנו נצליח לעשות את זה לפני הפגרה, ולדעתי הבחירות יהיו באוקטובר-נובמבר", הסביר. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM