חבר הכנסת ישראל כ"ץ (הליכוד) שוחח הבוקר (חמישי) עם ינון מגל ובן כספית, בתוכניתם ב-103FM, על מצבה של הקואליציה על רקע המשברים הרבים שפוקדים אותה. בין היתר טען כי ממשלת בנט־לפיד קורסת אל תוך עצמה. 

כ"ץ אמר בהרחבה: "הגענו למצב שממשלת בנט-לפיד פשוט קורסת לתוך עצמה. היא עוברת מהשלב של הזעם והמחאה לשלב של גיחוך וזה השלב הכי קריטי, היא פשוט הופכת לבדיחה. הבעיה היא שהבדיחה הזאת היא על חשבון הציבור. יש לנו ראש ממשלה שאיבד את אמון הציבור, הכנסת, הממשלה, המפלגה, כעת גם הלשכה שלו בעצם מביעה אי אמון ונוטשת. הוא כמו אותו אחד בבדיחה הידועה שצונח ממגדל גבוה ובדרך הוא אומר, 'הכול בסדר', כמו איזו חללית שאיבדה קשר עם כדור הארץ".

עוד אמר: "אנחנו קיבלנו החלטות בתקופה קשה לטובת אזרחי המדינה, לטובת המדינה, גם ביטחון הפנים לא הגיע להידרדרות ברמה הזאת, שאתה רואה התנהגות של איימן עודה מדבר בשנאה ואומר - 'אתם היהודים, לכו לכל הרוחות, זו המולדת שלנו'. בעצם הוא קורא לגרש את היהודים. מנסור עבאס עושה את זה בסגנון שלו. הציבור רוצה שהממשלה הזו תלך. יש כאן אובדן שליטה מוחלט, אנשים מבינים כבר שזה לא עובד, זה פשוט מסוכן, מגוחך. שר האוצר שהתגאה ואמר 'עשיתי וכו'', הוא כבר איבד לחלוטין שליטה על סדר היום הכלכלי. אתמול עברה בניגוד לעמדתו הצעת חוק בנושא שכר המינימום, נושא קריטי. הוא כבר הודיע אתמול שהוא לא עומד כבר להגיש תקציב".  

בתגובה אמר כספית: "ואתה אומר את זה אחרי שהממשלה הזאת הגישה תקציב, אחרי ששנתיים פה לא היה כלום".

כ"ץ: "היא הגישה כי היו לה נסיבות פוליטיות".

מגל הצטרף לשיחה ואמר: "הממשלה הלכה".

כ"ץ: "כבר שר האוצר הודיע 'אין תקציב'. הכול שם מתפרק. אם הייתה להם מינימום אחריות, הם היו באים ואומרים, 'בואו נקבע תאריך מוסכם לבחירות'. במקום זה, לפיד רב עם בנט מי אשם כדי שהשני יירש".

מגל: "אתה חושב שצריך ללכת לבחירות או שצריך להקים פה ממשלה בכנסת הזאת?"

כ"ץ: "אני חושב שאנחנו כבר מגיעים למצב שהבחירות הן האלטרנטיבה היחידה בדרך כזו או אחרת, כי כל יום שעובר, זה מתפרק יותר ויותר וקשה לחבר את זה". 

מגל: "אז אתה חושב שצריך ללכת לבחירות".

כ"ץ: "כרגע אין ברירה, לתת לציבור להכריע ולתת מנדט לדרך אחרת. לא ייתכן שמפלגות ערביות קיצוניות ישלטו בסדר היום של מדינת ישראל, פעם כסיעות, פעם כבודדים".

מגל: "רע"ם יכולה להיות בקואליציה שלכם אם היא לא מחזיקה את ה-61?"

כ"ץ: "היא לא יכולה להיות. זה שהיא מחזיקה, זה עוד יותר חמור אבל היא לא יכולה להיות. המפלגות הערביות הבינו את זה בעבר, לא במקרה הן לא הצטרפו, מה הם טיפשים? הם הבינו שסדר היום שלהם הוא נגד ישראל כמדינה יהודית, הוא נגד מימוש הפוטנציאל הביטחוני, נגד הדברים האלה והם לא הצטרפו".

מגל: "אמר פה מקודם ח"כ ביטן שהוא בעד לשריין את סילמן ואורבך, אם זה התנאי להפלת הממשלה. דעתך?"

כ"ץ: "לא הגענו לזה. אם היינו מגיעים, היה קורא לי יו"ר הליכוד נתניהו והיינו מדברים על זה. כרגע יש מאמץ להפסיק את קיומה של הממשלה הזאת וללכת לכיוון בחירות".

כספית לא התרשם ואמר: "סיפרתם לנו ארבע פעמים קודמות שאתם אוטוטו הולכים לנצח ולהביא את ה-61, זה לא קרה ארבע פעמים. מה גורם לך לחשוב שזה עכשיו כן יקרה?"

כ"ץ: "היום, 'היתרון' במירכאות שהציבור כבר ראה את האלטרנטיבה. אף אחד הוא לא נביא. כל אחד צריך לקוות, אני לשיטתי, אחרים לשיטתם בזה שהציבור ייתן בהם אמון, אבל לדעתי ההבדל הוא שבאמת נותן כאן באמת סיכוי פעם - כבר כמעט שנה, הציבור רואה דרך אחרת. זה לא משהו תיאורטי, וזה גורם להרבה אנשים, לא רק בימין, לדעתי גם במרכז המפה, לבוא ולהגיד 'בואו נחזור למה שהיה ונחזור לזה משופר'".  

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm