חיים טייב, מייסד ונשיא קבוצת מיטרלי ומועדון השגרירים בישראל ערכו קבלת פנים מרגשת לציון יום אפריקה בהשתתפות שגרירי מדינות אפריקה המשרתים בישראל לרגל יום אפריקה. 

באירוע, דנו השגרירים, בקשר שבין ישראל ואפריקה והיכולת לחבר את החדשנות הטכנולוגית והיזמות הישראלית בחינוך, בריאות וביטחון תזונתי, להון האנושי, התרבות והמשאבים ביבשת. 

חיים טייב שיתף במודלים הייחודים שפיתחה הקבוצה במהלך השנים בעבודה במדינות אפריקה, הנשענים על טכנולוגיות כחול לבן, יכולות מימון מגופים פיננסים בינלאומיים, עבודה עם המגזר הציבורי, עם צוותים מקומיים והשקעות אימפקט המסייעים לחיזוק ופיתוח קהילות ברמת מדינה.  

טייב שיתף כי מיטרלי הקימה ברחבי אנגולה מושבים חקלאיים בהשראת ההתיישבות בישראל, פרויקטים שייצרו כלכלה מקומית עצמאית וברת קיימא. קבוצת מיטרלי פועלת באפריקה כבר עשרות שנים, לחברה 2500 עובדים ברחבי אפריקה המחוברים לצרכים המקומיים ומובילים פרויקטי ענק בתחומי החינוך, תשתיות, אנרגיה, מים,  בניה, בריאות, מזון וחקלאות ועוד. 

נשיא מועדון השגרירים בישראל, יצחק אלדן, ציין כי: "המפגש הזה מאוד מרגש. ישראל צריכה להיות הגשר ליחסים עם אפריקה. מדינת ישראל הקטנה הצליחה להביא ליציבות בתחומים שונים ומגוונים ואין סיבה שהחיבור הזה לא יביא פרויקטים מוצלחים נוספים ליבשת אפריקה. מיטרלי ייצאה מישראל לא רק טכנולוגיה, אלא גם מודלים שהיוו את הבסיס לציונות והקמת המדינה, המושבים, הקיבוצים וכפרי הנוער". 

שגרירי מדינות אפריקה סיכמו כי ביבשת יש מגוון הזדמנויות רחב וכי היבשת מתעוררת לעצמאות. ״האפריקאים רוצים היום לבסס תעשייה מקומית ומסחר צומח של מוצרים ולא רק סחורות. המדינות באפריקה שונות ומגוונות אבל יש לנו את אותן שאיפות ועם הכלים הנכונים וחדשנות טכנולוגית,  אנחנו נרחיב את הסחר בתוך היבשת ועם שאר העולם״.   

חיים טייב סיכם את הפגישה עם שגרירי אפריקה ואמר: "אפריקה היא עתיד העולם ואני מחויב לפעול יחד אתכם להקמת קהילות חזקות ועצמאיות. יש לנו את כל הכלים להצליח יחד ואהבה גדולה ליבשת ואנשיה