כמדי שנה, רשות השירות הלאומי-אזרחי יחד עם הגופים ומקומות השירות מוקירים את פועלם של מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי-אזרחי. במסגרת שבוע ההצדעה, נערך טקס בבית הנשיא בירושלים בו מחולקים כ-27 אותות הצטיינות למתנדבות ומתנדבים על תרומתם והתנדבותם המשמעותית.

מבין מקבלי האותות, מוחמד אבו ליל בן ה-20 מהכפר עין מאהל שבצפון. אבו ליל המשרת כיום באגף סיכול פשיעה בחברה הערבית, החל את דרכו בשירות ב-2020, תחילה כעוזר אגף תכנון לוגיסטי באגף ובהמשך עבר לתפקיד סגן רכז הדרכה במשאבי אנוש. במקביל הוא מתנדב גם ביחידת הסיור של תחנת אום אל פאחם כסייר והחל בהליך גיוס לקבע ליחידות הסיור.

במהלך שירותיו באירוע שומר החומות, ספג מוחמד איומים מצד תושבי הכפר שסרב לקבל את היותו חלק משורות המשטרה. חלק מאנשי משפחתו אף ניסו לשכנעו לפרוש בשל האיומים שהלכו וגברו. באחת ההפגנות שהתרחשו בכפרו, מוחמד הותקף. "רעול פנים תקף אותי ואיים עליי כי אני שוטר בשירות המדינה. ההורים שלי דיברו איתי וביקשו ממני לצאת מהמשטרה. הגשתי תלונה והייתי מאובטח במשך תקופה, הוגדרתי כמאוים", סיפר. 

"במגזר הערבי מאוד קשה לקבל מישהו שעושה שירות לאומי ובמיוחד במשטרה. אני החלטתי שאני לא מקשיב לקולות מסביב, שאני אעשה מה שמרגיש לי טוב. אני מרגיש תחושת שליחות וגאה לשרת במערכת הביטחון. כבר חשבתי לעזוב את התפקיד כי באמת פחדתי על החיים שלי. אבל זה חלק מהחיים שלי טוב לי בתפקיד במשטרה והחלטתי להישאר. אני חושב שהתרומה שלי היא ענקית וחשובה ואני מרגיש הכי משמעותי שהרגשתי כל החיים שלי", הוסיף. 

עוד אמר: ״אני גאה להיות שוטר במשטרת ישראל, לשמור על הביטחון ועל המדינה שלי, אני קורא לכולם להתגייס למשטרה, להתנדב. זה חשוב לנו כאזרחים ולא משנה מה הלאום שלנו״