ישראלים יוכלו לנסוע למשחקי המונדיאל בקטאר, כך מסרו היום (חמישי) שר החוץ יאיר לפיד, שר הבטחון בני גנץ, שר התרבות והספורט חילי טרופר וההתאחדות לכדורגל. ההחלטה התקבלה בתום עבודה מאומצת ומשותפת מול פיפ"א בחודשים האחרונים שהבשילה כאמור לסיכום המשמח עבור חובבי הכדורגל.

פיפ״א אישרה כי ישראלים יוכלו להכנס לקטאר במהלך המונדיאל ולצפות במשחקים. לאחר רכישת כרטיס למשחק, בכדי לקבל אשרה כניסה, יש לפתוח כרטיס אוהד (Fan ID) און ליין. אישור הבקשה יהווה אשרת כניסה לקטר ויאפשר הזמנת מקום לינה באתר המיועד ברשת. התיאומים נמשכים כדי לאפשר הגעה בטיסות למשחקי המונדיאל.

לפיד מסר בתגובה: "אנחנו מביאים היום עוד הישג מדיני שממלא את לב האוהדים. האהבה לכדורגל וספורט מחברת בין אנשים, בין מדינות והמונדיאל בנובמבר פותח לנו שער ליחסים חמים חדשים, אני מברך את כל השותפים ומחכה לפתיחת התחרות". 

משר הביטחון נמסר: "אני מברך על התיאום שהושג, למען אוהדי הספורט בישראל ומברך את שר החוץ ושר התרבות, ואנשי משרדיהם שפועלים בנושא ביחד עם ההתאחדות לכדורגל. קטאר היא מדינה בעלת חשיבות בינלאומית, שתורמת גם לשמירה על היציבות באזורנו. אני מקווה שביקורי הישראלים במדינה יביאו לחיזוק ההיכרות בין אזרחי שתי המדינות".

השר חילי טרופר אמר כי "יש לספורט כוח לחצות יבשות ולחבר בין עמים ומדינות. אני שמח על הבשורה המדינית והספורטיבית החשובה, שתאפשר גם לאוהדים הישראלים להיות שותפים בחגיגת הכדורגל הכי גדולה בעולם. הרבה ישראלים אוהבי ספורט שמחים היום. אני מבקש להודות לחברי שר החוץ יאיר לפיד ולשר הביטחון בני גנץ וכן להתאחדות לכדורגל על ההובלה והשותפות בגיבוש הסיכום החשוב".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, הוסיף ואמר כי ״שילוב הכוחות בין ההתאחדות לכדורגל לשרי החוץ, הביטחון והספורט הבטיח את הגעתם של אוהדי כדורגל ישראלים לחגיגת גביע העולם. פעלנו בנושא ישירות מול ראשי פיפ״א והתוצאה הרצויה הושגה״.