השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' (מרצ) אמר היום (חמישי) כי מפלגות השמאל הבולטות בישראל - מרצ והעבודה, סיימו את תפקידן ההיסטורי. הערב הסביר פריג' את דבריו בתוכניתם של רוני בר-און ופרופ' אריה אלדד ב-103FM וטען כי "אמרתי זאת ללא שום קשר להתפתחויות האחרונות. מפלגת העבודה היא לא חלופה שלטונית, סיימה את דרכה וגם מרצ".

לטענתו של השר, יש להקים מפלגה חדשה: "מפלגת שמאל רחבה, לא בצורה של איחוד מפלגות אלא פריימריז פתוחים לכל מי שרוצה. ההתפתחויות שהיו בשנים האחרונות לא היו לטובת השמאל. האם אנחנו נכשלנו, או שההתפתחויות נכשלו? יש חוקרים ולכל אחד יש דעה ויש ראייה משלו. התכווצנו, צר לי מאוד שהגענו לנקודה הזו. לא מתייאשים וממשיכים כי החלופות הרבה יותר גרועות. אני מודה שהיה לנו כישלון מסוים, אבל דרכנו עוד ארוכה. אנחנו מנסים לאחות את הקרעים ולסדר את העניינים, ויש לנו את האחריות להיות חברים בממשלה, וחברים בקואליציה". 

בנוסף, פריג' התייחס לניסיונות הממשלה להעניש את חברת הכנסת המורדת ג'ידא רינאווי זועבי, חברת סיעתו של השר לשיתוף פעולה אזורי: "אתם ממשיכים להתעסק בפייק ניוז כי זה לא היה ולא נברא. התמיכה לבית החולים בנצרת ממשיכה כרגיל, זה מיותר. חברת הכנסת זועבי טעתה בחוסר הניסיון הפוליטי שלה. להיות בקואליציה זה כללי משחק אחרים. אם היא לא יכולה להתמודד עם זה היא יכולה להחזיר את המנדט. יש חוק בישראל, יש דמוקרטיה, אי אפשר לפטר אותה, אבל אני מצפה ממנה. אנחנו מנסים לדבר איתה. היא עושה נזק למפלגה, ויש פה בעייתיות. העברנו מסרים, ואנחנו לא מרימים ידיים, אבל אנחנו צריכים למצוא דרכים לצאת מהפלונטר הזה".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM