פסטיבל שובר מסך התקיים אמש באקדמית עמק יזרעאל וכמו בכל שנה, סטודנטים מהחוג לתקשורת בוחרים למי יוענק פרס "כד החלב". פרס "כד החלב" על שם מוטי קירשנבאום ז"ל מוענק מדי שנה ליצירה טלוויזיונית או עיתונאית, אשר  מלווה את החברה הישראלית ומשפיעה עליה לאורך שנים.

זוכת פרס "כד החלב" לשנת 2022 היא תוכנית הסאטירה הישראלית של תאגיד השידור "כאן", "היהודים באים", הכוללת מערכונים קצרים אודות אירועים מתקופת התנ"ך, הקמת המדינה ואף מימינו. התוכנית משודרת בימים אלו בעונתה החמישית וכוכבי הסדרה מוני מושונוב, יוסי מרשק, עידו מוסרי, יניב ביטון, יעל שרוני, שירה נאור ומעיין בלום מגלמים את הדמויות השונות בצורה איתנה ומצליחים להעלות חיוך וצחוק על פני הצופים, גם כאשר הם מגלמים דמויות המוכרות כ"אויבות" של העם היהודי לאורך ההיסטוריה.
 
הפאנל נפתח באמירה של השחקן, יוסי מרשק, כשהצהיר כי אפילו הוא "צופה בחדשות 12 ולא של כאן". השיחה החלה בנושא הביקורות שמקבלת הסדרה. "העלייה של הסדרה תחילה נדחתה בגלל המסרים שנמצאים בה". רבנים אמרו בעבר על הסדרה: "רמיסת כבוד עם ישראל".

מעיין בלום: "רוב התקשורת שמאלנית, לדעתי רובה מסכימה עם הסדרה, גם אם לא אומרים את זה".

השחקנים נשאלו: האם בשלב מסוים הם שמו גבול?
יוסי מרשק: "היה מערכון אחד שעשיתי עם חשש, מערכון שינדלר, אבל חוץ מזה לא היה מקרה שאמרתי שאני לא מעוניין לבצע משהו". יעל שרוני דווקא התנגדה בעבר, אך לאחר מאמצים המשימה בוצעה. "יצא לי להתנגד על שני מערכונים בעבר, אחד מהם צילמנו בכל זאת, המערכון על ירדנה ארזי ועופרה חזה". מדובר על מערכון שבו המאפר של ירדנה מאפר אותה ובא בעת הוא מבשר על המוות של עופרה. בסוף הקטע כלל לא שודר וירד בעריכה.

השחקן מעיין בלום הוסיף בנושא: "אף פעם לא הרגשתי שלא רוצים לעבוד איתנו בגלל הביקורות השונות על הסדרה. גם בנושא השם לא נתקלתי בבעיות כלשהן." "בסוף עלינו לערער פרדיגמות, צריך להגיד את מה שרוצים להגיד. סאטירה לא משנה בהכרח דעות של אנשים, אבל זה כן יגרום להם לפתוח גוגל".

יוסי מרשק: "בהתחלה מאוד נבהלתי. איומים וקללות זה לא סימפתי", אמר מרשק בנושא התגובות השונות והפחות נעימות שקיבל על תפקידיו בתוכנית. נטלי מרכוס: "אנחנו נתעקש להגיד את מה שמנסים למנוע מאיתנו להגיד"

עורכי הסדרה מספרים כי מצידם "המערכונים הם לא כדי לצחוק על הדמויות. חלילה. אם אין רעיון מאחורי מה שנאמר, זה לא ישודר". "אנחנו לא ארץ נהדרת. היא תוכנית הסאטירה המצליחה ביותר כבר שנים", נאמר בפאנל באופן נחרץ. "אנחנו לא שואפים להיות כמוהם, אנחנו מעריכים אותם מאוד. הכתיבה והצילום שונים מאוד, למרות ששנינו תחת הקטגוריה 'סאטירה'", מסרו יוצרי התוכנית. "התפקיד שלנו הוא להיות טובים לפחות כמו ארץ נהדרת. בסוף כולנו חברים".

בהמשך הפאנל עסקו המשתתפים ביתרונות והדברים הטובים הנתנה להם התוכנית. לדוגמא השחקנית שירה נאור סיפרה על הקשיים שיש היום בתעשייה בכמות התפקידים שיש לנשים. וכמה שתוכנית כמו "היהודים באים" מאפשרת לנשים להתנסות במגוון דמויות.

יוצרי וכותבי הסדרה אסף בייזר ונטלי מרכוס זוכים להערכה רבה לאורך השנים על כתיבתם הנועזת והאמיצה. לאורך השנים, לקחו השניים חלק בכתיבת יצירות שונות, בניהן "ארץ נהדרת", "פאודה", "צחוק מעבודה", "זהו זה" ו"מועדון לילה", ובשנת 2015 זכתה התוכנית פרי יצירתם "היהודים באים" ב"פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה". יוצרי התוכנית אישרו כי העונה השישית תעלה לאוויר.

התוכנית נכנסת לרשימה המכובדת של זוכי העבר בפרס, המונה את מוטי קרשנבאום ז"ל, "ארץ נהדרת", אילנה דיין, ארז טל, מוני מושונוב, טמירה ירדני, ספי ריבלין ז"ל, גורי אלפי, "גב האומה", "הצינור" ותכנית התחקירים "המקור".
 
פסטיבל "שובר מסך" מטרתו להציג את עולם התקשורת והטלוויזיה בישראל על במה אחת, בשיתוף אנשי תקשורת וטלוויזיה מובילים, אשר השתתפו בפאנלים שונים ומרתקים המעסיקים את החברה הישראלית בכלל, ואת העוסקים בתקשורת בפרט.