רק התחילה העונה וכבר מתעסקים בתוכן הכי נמוך שמצופה מריאליטי כמו "האח הגדול", חיצוניות ומשיכה מינית. היפה בדיירות הבית, דיאן, זוכה לספוט ראשוני של העונה כשניתנת לה האפשרות לבחור את שלושת הגברים הכי לוהטים של הבית, שמתוכם יבחרו לה הצופים את האביר על הסוס הלבן. 

שמישהו יזכיר לי לאן נעלמו הימים של ויכוחים פוליטיים, פערים בין עדתיים, מלחמה למען בעלי חיים, לצד דיירים כמו סער שיינפיין ואלירז שדה, טל גלבוע, אלדד גלעד, או מנחם בן. 

הרי שהריאליטי הופך מעונה לעונה העתק הדבק לסדרת נוער שמשודרת בערוץ הילדים. אפילו באותן סדרות הנוער שילדיי צופים בהן, יש יותר מסרים חברתיים חשובים, ממה שצפינו אמש על המסך. אז תזכירו לי למה זה משודר על משבצת של פריים טיים באחד הערוצים המרכזיים?

העונה הנוכחית היא בסימן היכר בולט של רווקים ורווקות. נראה כי הצלחת הפורמט "חתונה ממבט ראשון" בערוץ המתחרה גרם לקברניטי הריאלטי להבין שבלי אהבה וזוגיות והמורכבות שלה, אין הצלחה לתסריט. ואם כבר אהבה וזוגיות שהן תוכן נעים לצפייה לכל הדעות, למה להתבסס על פנימיות ואינטיליגנציה, כשאפשר להסתפק בחיצוניות, כי הרי קהל הצופים בעיני ההפקה ניחן בטעם כ"כ נמוך, אז למה להשקיע בו מעבר? 

דיאן הדוגמנית של הבית היא דוגמא לעד כמה מדד החיצוניות היא פרמטר רדוד ולא ראוי. לדיירת היפה מכל, אולי כדאי ורצוי לשמור על שתיקה עד סוף העונה, כי כל היופי נעלם כלא היה כשהיא משחררת איזו הבלחה תמוהה לאוויר: "אני לא רוצה אותו, הוא דוגמן ". מה היינו עושים בלי דינה ערמי, הדיירת הכי ססגונית בבית, שהשיבה תשובה ניצחת ליפה בבנות: "אבל גם את דוגמנית"."זה אחרת", ממשיכה דיאן. "אישה דוגמנית זה לא כמו גבר דוגמן". עוד משפט מביך ששייך לריאליטי "היפה והחנון" ששיגר לעולם אמירות כמו: " עוף זה לא ציפור".

גם כדאי ומומלץ לדיאן להפסיק לצחקק כמו ילדת גן מבוישת כי זה לא מחמיא לה בשום צורה, ומלכת היופי של הכיתה הופכת לאנטי גיבורה בסרט מצויר לילדים. ואם מדברים על ילדים, גם המבטים המיניים הבוחנים שדיאן תוקעת בכל דייר שנכנס לבית, שלא מוסיפים לה חן, אפילו עלולים להרתיע ילדים תמימים. לי אותם מבטים היו קשים לעיכול וצפייה.  

לעומתה בר כהן האם חד הורית, יפה בעיני לא פחות מדיאן אם לא יותר, כי היא משדרת עוצמה וניסיון חיים שגוברים עשרת מונים על המראה החיצוני, ונראה לי כי במהלך העונה כל תשומת ליבם של הגברים בבית תתמקד דווקא בבר, מה שייצור קנאה מצד בנות הבית. 

נחזור לדינה עמרי,  המוכרת לנו "ממשפחה בהסעה", עד כה היא הדיירת היחידה שלפחות הצחיקה אותי. היא עממית ופשוטה ואוהבת לשמוע את צפירת רכבת ישראל "טו טו טו" וגאה בעבודתה. היא רק מבקשת בכל לשון של בקשה, מאלה שרוצים לסיים את חייהם, שלמרות שהיא מכבדת את רצונם למות, שיואילו בטובם לעשות זאת, לא על פסי הרכבת, כדי לא לשבש את לוח הזמנים של הרכבת ולתקוע מדינה שלמה. הפשטות שלה שובה לב, כוונותיה טובות, והדרך יפה, גם אם היא אינה מבריקה בשיח על דברים ברומו של עולם. בל נשכח שהיא הגיעה עם אג'נדות חברתיות חשובות כשהיא משמשת בחייה האמיתיים כמשפחת אומנה לנוער בסיכון. 

באשר לטוויסט שהגה האח הגדול ממוחו הקודח, שאמור היה להיות הפתעת העונה, הפתעת כל העונות באשר הן, הפתעה שבשום מקום בעולם לא חשבו עליה, עם הדגשה על: בשום מקום בעולם, שהמנחים חזרו והדגישו באובססיביות, אז יש לי חדשות לאותם גאונים שהמציאו את הרעיון. 

לא הפתעה ולא נעליים. לי, כמו לרבים מהצופים, כאשר דגו את שרון, הדייר שבילה עם הוריו במופע של שמעון בוסקילה, ונבחר על ידי ההפקה מתוך אלפי אנשים שנכחו במופע, זה נשמע ונראה כל כך מבוים. גולשים רבים הגיבו ושאלו מאין הגיח פתאום מיקרופון לידו של שרון, ואיך ייתכן שגבר בגילו בילה עם הוריו דווקא בערב שבו הפתעת המאה היתה אמורה להתגשם. גולשים אחרים אף תהו איך ההפקה הכירה את שמו. 

זלזול באינטליגנציה? ועוד איך. אני רק מקווה שלא היו כמה תמימים ותמימות, שבאמת לקחו ברצינות את היוזמה של ההפקה ליפול עליהם כבדרך אגב, ולא בזבזו כסף על שמלת נשף מפוארת או טוקסידו אלגנטי, כדי להיראות במיטבם, אם במקרה יגיח מאי שם מישהו מההפקה ויוביל אותם ברוב כבוד לתוך הבית הכי מפורסם.