גל נוסף בפתח? משרד הבריאות עדכן היום (שישי) כי 5,863 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה אובחנו אתמול בישראל. עוד נמסר, כי מקדם ההדבקה עלה ל-1.39 וכי אחוז הנבדקים החיוביים עומד כעת על 28.17%, לאחר ש-20,812 בדיקות לגילוי הנגיף נערכו ביממה האחרונה.

מהנתונים עולה עוד כי 74 מן החולים מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, מתוכם 18 במצב קריטי ו-19 מונשמים, וכי מניין הנפטרים עומד על 10,867.

מוקדם יותר היום התייחס שר הבריאות ניצן הורוביץ, שגם נדבק בנגיף ונמצא בבידוד, לעלייה בשיעורי התחלואה בתוכניתו של גדעון אוקו ב-103FM, ואמר כי "הקורונה איתנו כל הזמן, היא אף פעם לא נעלמה. יש עכשיו עלייה, בהחלט עלייה ברורה, גם במספר הנדבקים, מקדם ההדבקה גבוה ובמספר החולים קשה יש דווקא ירידה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני)
שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני)

על היערכות משרד הבריאות אמר כי "אין עוד מסקנה חותכת כי זה דבר די חדש של כמה ימים. אנחנו עוקבים אחרי זה וכבר הוצאנו הנחיות לזהירות, הצורך להמלצה לאנשים מבוגרים ובסיכון לשים מסכה. זה אגב מומלץ לכל מי שרוצה להיזהר".

בהמשך נשאל האם המסכות יחזרו כתקנה ועל כך השיב "כרגע לא. יש הנחיות שהן עדיין בתוקף - חובת מסכה בבתי חולים ומוסדות רפואיים וכמובן הצורך להישאר בבידוד ולא להדביק אחרים. זה הדבר המשמעותי ביותר. כרגע אנחנו רואים שההדבקה היא בתת ווריאנט של האומיקרון, שהוא יותר מדבק, אין לנו שום אינדיקציה שזה גורם למחלה קשה יותר או לפגיעה אחרת. זה כרגע המצב, אנחנו עוקבים, כל האמצעים בידנו ואנחנו ממש על זה רצוף".