משרד החוץ הרוסי גינה היום (שישי) את התקיפה אמש שיוחסה לישראל על נמל התעופה בדמשק. "בשעות הבוקר המוקדמות של ה-10 ביוני תקף חיל האוויר הישראלי שוב את שטחה של הרפובליקה הערבית הסורית. יעד התקיפה היה נמל התעופה הבינלאומי של דמשק. לפי מידע שנכנס, נגרם נזק מהותי חמור לשדה התעופה", נמסר.

עוד נמסר: "אנו נאלצים להדגיש כי ההפגזה הישראלית המתמשכת על שטח הסורי, תוך הפרה של הנורמות הבסיסיות של המשפט הבינלאומי, אינה מתקבלת על הדעת. אנו מגנים בחריפות את המתקפה הפרובוקטיבית של ישראל על תשתית אזרחית סורית קריטית. פעולות בלתי אחראיות כאלה יוצרות סיכונים חמורים לתעבורה אווירית בינלאומית ומעמידות את חייהם של חפים מפשע בסכנה ממשית. אנו דורשים מהצד הישראלי להפסיק את הנוהג המרושע הזה.

במקביל לכך, שר החוץ האיראני, אמיר עבדוליאן, אמר בשיחה עם מקבילו הסורי כי "המשך ההתקפות של המשטר הישראלי על התשתית הסורית אינה רק הפרה של הריבונות ושלמותה הטריטוריאלית של סוריה, אלא גם נגד כל החוקים הבינלאומיים והעקרונות ההומניטריים". 
 
כזכור, מוקדם יותר היום הודיע משרד התחבורה הסורי כי הוא משהה את הטיסות בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק "מסיבות טכניות", אולם בצילומי הלוויין של דוח מודיעין של חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין אימג'סאט אינטרנשיונל  (ImageSat International - ISI) עולה כי התקיפה שיוחסה לישראל אמש הובילה להשבתה מוחלטת של שני מסלולי המראה ונחיתה, האזרחי והצבאי. 

צילום לווין של שדה התעופה בדמשק, סוריה (צילום: דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI), חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין)
צילום לווין של שדה התעופה בדמשק, סוריה (צילום: דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI), חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין)

רשת אל ערבייה דיווחה הבוקר מפי כלי תקשורת בסוריה כי בתקיפה נפגעו מחסנים של חיזבאללה ומיליציות איראניות. עוד דווח כי גם מגל הפיקוח נפגע. מקור בצבא סוריה מסר כי "התקיפה התרחשה בשעה 4:00 לפנות בוקר, באמצעות ירי רקטות מרמת הגולן לכמה נקודות מדרום לעיר דמשק, והיו כמה אבדות חומריות".

גורם בכיר בשדה התעופה אישר לרשת אל-ערבייה את הפרטים ואמר: "נאלצנו לדחות את כל הטיסות לפחות ב-48 שעות וחלק מהטיסות נותבו דרך שדה התעופה בחאלב". גורם רשמי בחברת תעופה ערבית אמר בנפרד כי מסלול הנחיתה בשדה התעופה נפגעה במהלך התקיפה