קטיה וליאור עושים הכל בדיוק לפי הספר, ליעד ולימור מנסים לפצות על ירח דבש מהגיהנום, ומאי ומשה מציגים מהפך - ואיכשהו, למרות כל התהפוכות החיוביות, הפרק של חתונה ממבט ראשון הותיר אותנו פסימיים. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מאי ומשה

ניכר בהחלט שאווירת ירח הדבש של מאי ומשה הגיעה לקיצה, וכיאה לזוג שעוד לא ביסס את הקשר שלו הם כבר מקבלים החלטות על הילד המשותף (כן משה, משותף אם לא הבנת). הסיטואציה המורכבת מעיקה על הקשר של השניים, שברובו המוחלט של הפרק היה נראה שהם פשוט חסרי סבלנות אחד כלפי השנייה. 

משה בעיקר לא מרוצה - לא ממאי, לא מריי, לא מריי על הספה, לא מריי על המיטה, לא מהשעון מעורר של מאי, לא מהשעה שהיא קמה בה, ולא מריי. וההרגשה הזאת מחלחלת למאי, שנואשת לכך שהוא יהיה טיפה "טאצ'י". 

"אני מסוגל להעניק חום כשאני רוצה, לא רק שהצד השני צריך את זה", הוא מבהיר על ספת הפסיכולוג, ואנחנו כבר מוכנים לפיצוץ הגדול, הפרידה הדרמטית ושלושת פרקי הסיכום. אלא שאז, באמצע הנאום של מאי הוא שולף את האמרה: "יש לי רגש", והיא שהייתה כל כך באווירת החוסר סבלנות אפילו פספסה את המחווה. ומכאן חברים – מהפך.

נראה שכל הקרובים של משה הם "טים מאי" מהשנייה הראשונה, ואין ספק שזה משפיע. היא משתלבת יפה עם המשפחה והחברים שלו, ומשה מבין שיכול להיות שיש לו משהו טוב בידיים. "היא חד פעמית", הוא מצהיר למצלמות. 

למרות זאת, נראה שלמאי עדיין משהו שם לא מספיק. גם את המחמאות שהוא מעניק לה פנים מול פנים היא לא בדיוק יודעת לקבל ומנפנפת בהומור ובציניות. 

"התהליך" שמשה מגדיר מלחיץ את מאי, בתור אחת שרוצה ודורשת יחס ותשומת לב, מעצם החשש שהיא בסך הכל ה"פרטנרית" לצעוד איתה את הדרך. דווקא כאן, נראה לנו שמשה מעריך את הפרטנרית יותר מהתהליך (מחזיקים אצבעות).

מאי ומשה, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
מאי ומשה, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

ליאור וקטיה

משפט חכם שרץ בפייסבוק פעם אמר: "ההבדל בין מטריד לרומנטי הוא כמה את בעניין של הבחור", למזלו של ליאור נראה שקטיה בעניין (וגם סבתא שלה אגב, שכבר הצהירה שהוא "הנכד האהוב עלייה" – אנחנו היינו נעלבים). הם עושים הכל בדיוק לפי הספר, ובדיוק מהסיבה הזו זה פשוט לא מרגיש אותנטי (כן כן, ריאליטי אנחנו יודעים). 

ליאור, אלוף חתונמי לשנת 2022 בזריקת קלישאות, מצדיק את התואר בכבוד עם פנינים כמו: "יותר טוב מזה ונשתגע", "שתי הנשים החשובות בחיי", "היית חסרה כאן בנוף". בבקשה שמישהו יזכיר לליאור את הקונספט ואת עצם העובדה שהשניים מכירים שבוע. 

עוד תואר שקטף ליאור במהלך התוכנית אתמול היה "מאיץ הקשר של חתונמי", כשהחליט לוותר על דירת השותפים שלו כדי לעבור לגור באופן רשמי עם כלתו הטרייה. אם לומר את האמת, משהו שם פשוט לא עובר חלק בגרון (ובינינו ליאור, לא חכם לוותר על דירה בתל אביב בשביל זוגיות של שבוע, יש דברים שלא מוצאים בכזאת בקלות). 

ליעד ולימור, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
ליעד ולימור, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

ליעד ולימור

אנחנו מודים, אחרי ירח הדבש המעיק בתולדות התוכנית, מדד ההתלהבות שלנו מלראות את השניים על המרקע היה שווה ערך להתלהבות של ליעד למעבר המשותף ("זה לא מוזר לך?", "זה מגניב", "אה כן זה מגניב"). 

כאמור, אחרי שחזרו מהחופשה המתוחה נפגשו השניים מול יעל והחלו לגולל את מה שהשתבש בירח הדבש (אבל לא לפני שהם מחזיקים ידיים באופן המאולץ בעולם). הוא מקשיב, היא מקבלת וכך להפך (בדיוק כמו לשים פלסטר) והשניים יוצאים למסע חיפוש הדירה. 

וגם אז, ליעד פשוט לא מפסיק להתנצל, "סליחה שצחקתי", "סליחה שאמרתי", "סליחה שנשמתי" ולמרות כל זה הוא עדיין מצליח להיות הבן אדם היחיד שמצליח להוציא את לימור מהכלים. ליעד מבטיח שהוא ינסה להיות מודע יותר לרגעים שהוא מעצבן (משמע מתקיים), ושותפתו לתוכנית מחכה כבר לריב הבא שנמצא מעבר לפינה – ואין לנו כל ספק שהוא בדרך.