הרוחות במפלגת מרצ סוערות סביב חברת הכנסת ג'ידא רינאווי-זועבי, שהצביעה בשבוע שעבר נגד עמדת הקואליציה והצהירה אתמול כי אין לה אמון בראשיה. חה"כ ממרצ, גבי לסקי, שוחחה הבוקר (ראשון) בנושא עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"מי שטעה כרגע לפי דעתי זו מי שלא מרגישה חלק מהקואליציה, ובמקום להתפטר היא ממשיכה להיות מעין חברה בה. מרצ היא זו שמקבלת את המנדט, ולכן מי שקשה לו, פשוט צריך להתפטר. אני חושבת שהיא טועה, מאחר ומרצ היא מפלגת שמאל והיא נבחרה כחלק ממרצ, ואנחנו חושבים שחלק מהתפקיד שלנו זה לשמור על הממשלה הזאת. אנחנו עושים כל מה שאפשר. מבחינה חוקית, באמת אי אפשר לקחת לה את המנדט, אבל אנחנו עושים כל מה שאפשר", פתחה לסקי את דבריה.

כשנשאלה מה עושה יו"ר המפלגה, ניצן הורוביץ, השיבה: "ניצן נמצא שם, מפעיל אנשים גם בתוך מרצ, גם מחוץ למרצ כדי שידברו עם רינאוי זועבי. זה אחד מהמשברים שבאמת מראים איך כל אחד מאיתנו, כשהוא נכנס לפוליטיקה צריך לדעת שהוא חלק ממפלגה ומקבוצה ושהוא לא נבחר באופן אישי".

כשנשאלה כיצד תצביע אם הארכת תקנות יו"ש תעלה שוב להצבעה במליאה, השיבה: "אני צריכה לשקול עוד פעם, לראות מה קורה, אבל בכל מקרה, בעניין הזה, אנחנו צריכים לדעת שזו מפלגה שמקיימת פריימריז ואנשים נבחרים בגלל המעשים שלהם והעמדות שלהם, אז אי אפשר להביא אנשים שהם אינם כאלה. אנחנו כבר למדנו את זה ואני חושבת שזה חשוב מאוד לעתיד".

על מצבה העגום של מרצ, שלא עוברת את אחוז החסימה ברוב הסקרים האחרונים, אמרה: "סקרים זה משהו שהוא לא דבר קבוע. מה שחשוב זה שהציבור שלנו יודע שאנחנו עושים את הכול כדי לשמור על הקואליציה החשובה הזאת. גם כשאנחנו שומרים על הקואליציה, אנחנו גם עושים את הכול כדי שזועבי תחזיר את המנדט למרצ ולכל הבוחרים האלה שרוצים שנשמור על הקואליציה, ועם כל הקשיים והבעיות, אנחנו גם נמצאים פה ובמיוחד כדי לייצג את האנשים שבחרו אותנו".

בהמשך שבה וקראה לזועבי להתפטר: "חד משמעית. הדבר המוסרי לעשות בפוליטיקה זה שכשלא מתאים לך, פשוט להתפטר. אני קוראת לה להתפטר ולהחזיר את המנדט למרצ. יש לנו עוד הרבה שנים לעשות דברים חשובים, אבל במיוחד עכשיו צריך לשמור על הקואליציה הזאת".

לסיום דבריה נשאלה לסקי מהו הקו האדום שלה מבחינת תמיכה בקואליציה: "אני לא שמה משהו קונקרטי. אני כן אומרת באופן חד משמעי, הממשלה הזאת קמה, בין היתר גם כדי למנוע מנאשם בפלילים להיות ראש ממשלה. זה אחד הדברים שכולנו התחייבנו וחייב לעבור".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm