הסתדרות המורים ממשיכה הבוקר (ראשון) במאבקה, והפעם הלימודים בירושלים יושבתו עד השעה 10:00. יו"ר ארגון ההורים בירושלים, אריק קפלן, שוחח הבוקר עם גדעון אוקו וענת דוידוב ב-103FM.

"הכלי היחיד שנמצא בידי הסתדרות המורים זה בדיוק הכלי הזה ובו היא משתמשת כי היא מבינה שהזמן קצר. כמו שזה מסתמן עכשיו, ב-1 בספטמבר לא יחזרו ללימודים. הכעס שלנו על יפה בן דויד, בדיוק כמו הכעס על משרד האוצר ומשרד החינוך. אנחנו חושבים ששני המשרדים, כולל רה"מ בנט, חייבים לשבת בהול ולסגור את כל הנושא הזה. לא יעלה על הדעת שבאמת ישתמשו בילדים שלנו. החינוך, ובטח אחרי השנתיים הכל כך קשות של הקורונה, שאנחנו מרגישים את ההשפעות שלהן כל יום בבית הספר, מבחינת אלימות, מבחינת ילדים שצריכים טיפול פסיכולוגי - אז לחזור ושוב לפגוע בילדים, זה פשוט הדבר הכי נורא שיכול להיות", פתח קפלן את דבריו.

"אני חושב שאם יפה בן דויד הייתה באה לציבור ההורים שתומך במאבק להעלאת השכר - אנחנו רוצים שהמורים שלנו יקבלו שכר ראוי - ואומרת בואו נחשוב מה אנחנו עושים ביחד למען העניין הזה. היינו משלבים ידיים ועוזרים לה בכל דבר. אנחנו מסכימים איתם ב-100%. אני חושב שאם פותחים את ההסכם, צריכים לפתוח אותו ולעשות סדר בכל הדברים. אנחנו לרגע לא חושבים שצריך לחייב את המורים לעבוד יותר, תמורת אותו שכר. אנחנו כן חושבים שצריך למצוא את הדרכים הנכונות להביא לכך שימי החופשה יסונכרנו, שיהיו ימים לא מבוזבזים", הוסיף קפלן.

כמו כן עלתה לשידור שירן יחיא, אימא לשבעה ילדים, הנדרשת למצוא הבוקר פתרונות בעקבות ההשבתה: "שמח אצלנו. חלק הולכים, חלק לא הולכים, חלק יותר מאוחר, אז אנחנו צריכים לג'נגל. אצלי יש כרגע שניים שהם בחינוך מיוחד, שלושה שסובלים מהעיצומים ושניים במסגרות פרטיות. חלק מבינים למה הוא הולך ולמה אני לא הולך".

"אני מבינה ומסכימה במיליון אחוז עם המאבק. המורים צריכים לקבל יותר, אבל אם אני אגיד לך שאני חושבת שזו הדרך - זו לא הדרך. אני לא חושבת שכרגע בזה שאני יושבת בבית עם הילדים שלי, או שהם מפסידים את השעתיים האלה בבוקר, אני לא חושבת שזה באמת משבש לאוצר או למשרד החינוך את מהלך היום שלהם. אם הכלים שיפה משתמשת זה על הילדים - זה לא פוגע בעצם במי שצריך לקבל את ההחלטות", הוסיפה.

לבסוף נשאלה על מי היא כועסת בשל ההשבתה, והשיבה: "על כולם. כל מי שמשתמש בילדים שלי, אני כועסת עליו כרגע. אני קודם כל כועסת על יפה בן דויד שבעצם זה הכלי שהיא מחליטה להשתמש בו. אני חושבת שאם הם ישביתו את מערך העבודה של משרד החינוך ומשרד האוצר להפגין להם מחוץ למשרדים, לא לתת להם להיכנס לעבודה שלהם ולשבש להם את מהלך היום, זה יהיה קצת יותר משמעותי מאשר שכולנו נמצאים פה עד שעה 10:00 בבית, ועדיין כל הפקידים וכל השרים וכל אנשי הממשלה ממשיכים לעבוד כרגיל. אז בעצם לא נעשה פה משהו שהוא אקט מחאתי שבאמת משפיע על מקבלי ההחלטות".

בן דויד עצמה אמרה הבוקר בראיון לכאן ב': "אנחנו עושים את הכל כדי שנוכל להביא בשורה לציבור עובדי ההוראה לגבי השנה הבאה. המשא ומתן לא מתקדם, כל הזמן יש סיפורים אחרים. אנחנו דורשים להעלות את השכר למורים המתחילים ולחינוך המיוחד. זה מגיע להם, אף אחד לא עושה לנו טובה".

"אין תזוזה עם פקידי האוצר, שהם מנותקים ואטומים. אנחנו עושים את הכול שנסיים עם הסכם השכר ונוכל להביא בשורה לציבור המורים ועובדי הוראה. זה מו"מ עקר, לא מתקדם. הם עוסקים בטפל", הוסיפה.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm