ישיבת "מרצ" שתוכננה לדון הערב (ראשון) במשבר עם חברת הכנסת ג'ידא רינאווי-זועבי בוטלה. זאת, לאחר שגורמים בסביבתה הבהירו כי היא אינה מתכוונת להתפטר מהכנסת. זועבי שלחה מסר חד משמעי לראשי הקואליציה ברקע ההחלטה לא להעלות את הצעת החוק על הארכת התקנות ביהודה ושומרון להצבעה במליאת הכנסת. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

חברת הכנסת מ"מרצ" צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "השר גדעון סער החליט לא להביא את חוק יהודה ושומרון להצבעה בכנסת השבוע, זאת מאחר והוא הבין שאני מתנגדת נחרצות לחוק זה התנגדות עקרונית ולא מוכנה להתפשר או לדון בנושא זה כלל וכלל".

כזכור, סגן שרת הכלכלה אלוף במיל' ח"כ יאיר גולן (מרצ) שוחח הבוקר עם גדי נס ב-104.5fm על מצבה הקריטי של הקואליציה ועל ההצבעה הצפויה על חוק תקנות יו"ש, שחברת הכנסת ממפלגתו, ג'ידא רינאוי-זועבי, הבהירה כי תתנגד אליו בשנית, כך בראיון שנתנה ב'פגוש את העיתונות' בערוץ 12. גולן הבהיר: "אי אפשר לעשות מה שרוצים ולא להתחשב בציבור הבוחרים, מצביעי מרצ רוצים את המשך קיום הממשלה - כל פעולה שמביאה לפירוק, היא לא באינטרס שלנו. זועבי צריכה לפעול יחד עם הממשלה או להתפטר מהכנסת".

גם ח"כ גבי לסקי ממרצ תקפה הבוקר את זועבי: "מי שטעה כרגע לפי דעתי זו מי שלא מרגישה חלק מהקואליציה, ובמקום להתפטר היא ממשיכה להיות מעין חברה בה. מרצ היא זו שמקבלת את המנדט, ולכן מי שקשה לו, פשוט צריך להתפטר. אני חושבת שהיא טועה, מאחר ומרצ היא מפלגת שמאל והיא נבחרה כחלק ממרצ, ואנחנו חושבים שחלק מהתפקיד שלנו זה לשמור על הממשלה הזאת. אנחנו עושים כל מה שאפשר. מבחינה חוקית, באמת אי אפשר לקחת לה את המנדט, אבל אנחנו עושים כל מה שאפשר".