קריסתה של ממשלת השינוי עלולה לעכב סדרת מינויים בגופים ממשלתיים, שחלקם כבר יצאו לדרך אבל לא אושרו סופית.  אתמול נמסר על מינויו של יחזקאל ליפשיץ לתפקיד מנהל רשות המים. ליפשיץ, ששימש כסמנכ"ל תשתיות במשרד האנרגיה, נתפס כמינוי מקצועי. בסוף השבוע אושר גם מינויו של תא"ל (במיל') אלי בן מאיר כמנכ"ל עמידר. גם מינוי זה נחשב כמקצועי. באפריל הסכים שר הביטחון בני גנץ לאשר סוף־סוף את מינויו של בועז לוי כמנכ"ל התעשייה האווירית.

לעומת זאת, סדרת מינויים הנמצאים כבר בצנרת נתקעו ועלולים שלא לצאת אל הפועל, אם יוקדמו הבחירות. זה יקרה אם יופצו הנחיות מיוחדות בנושא על ידי היועמ"שית גלי בהרב־מיארה שימנעו מינויים ערב בחירות. עיקר הבעיה נמצאת בחברות מתחום האנרגיה שבאחריות שרת האנרגיה קארין אלהרר. למשל, בחברת החשמל, שבה אין יו"ר מכהן זה כמה חודשים, לאחר שהיו"ר הנבחר התפטר אחרי חודשיים בלבד.

גם מינויו של המנכ"ל מאיר שפיגלר עדיין לא אושר סופית. שפיגלר, שיובל אלבשן אמור להחליפו כמנכ"ל הביטוח הלאומי, עדיין מכהן בתפקיד, מכיוון שוועדת גילאור למינויים בשירות הציבורי טרם אישרה את מינוי אלבשן. אלבשן הומלץ לתפקיד על ידי שר הרווחה מאיר כהן וקיבל את ברכת שר החוץ יאיר לפיד. 

מינוי נוסף התקוע במשרד האנרגיה הוא של יו"ר רשות החשמל, שבה אין מנהל קבוע זה יותר משנה. מינויים נוספים העומדים על הפרק הם מינוי מנכ"ל קבוע לנמל אשדוד במקום משה ז'אנה (בשלב זה מונה לו ממלא מקום).