שנה לממשלת השינוי ובצל המשבר הקואליציוני תקפה חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) את שרת הפנים איילת שקד (ימינה) ואת הקואליציה בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, ואמרה כי "יש פה חונטה שמי שמובילה אותה היא הגברת שקד. אין ממשלה בישראל. זו ממשלת פרוטקשן".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"אוטוטו אנחנו מקווים להפיל את הקואליציה והממשלה המתרפסת והחלשה הזאת", אמרה רגב בפתח הראיון. "בעצם אין ממשלה בישראל. זו חבורת עסקנים פוליטית שמתעסקת כל היום בשוחד פוליטי. נסחטים וסוחטים. ממשלת פרוטקשן. מה שזועבי רוצה - תקבל, מה שעבאס רוצה - הוא יקבל. מה שטיבי רוצה כרשת ביטחון - הוא יקבל".

על טענתה של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי כי שר החוץ יאיר לפיד הבטיח לה מהלך חסר תקדים מול המגזר הערבי - להחזיר את תושבי שני הכפרים הערבים הפלסטינים בגליל "איקרית" ו"בירעם" שגורשו בשנת 1948", אמרה רגב: "תראה למה נחשפנו השבוע – איקרית ובירעם. תוכנית השיבה. איך לפיד יכול להכחיש כשיש נייר? אם יש נייר, זה אומר שהתחלנו לדבר על משהו. אף ממשלת ישראל מעולם לא הסכימה לאיקרית ובירעם. זה פתח נוראי להכחדת מדינת ישראל כמדינה יהודית. אין לנו מה לעשות כאן אם אנשים לא מבינים את הקשר שלנו לארץ הזאת. לתורה שלנו".

לדבריה, יש כאן ממשלה שנסחטת על ידי יו"ר רעמ חבר הכנסת מנסור עבאס והתנועה האסלאמית ומנוהלת על ידם: "היחיד שמסתובב פה כמו מלך ובעל בית זה מנסור עבאס. הוא יודע שברצותו זה קורה וברצותו זה לא קורה".

"הממשלה שומרת על ההישרדות שלה בשביל עוד יום וחצי על הכיסא ומוכרת את כל הערכים שלה. כל יום שעובר זה עושה רע לביטחון האישי של האזרחים, וגם לעוצמה הביטחונית. שלא לדבר על יוקר המחיה וההיבט הכלכלי", המשיכה חברת הכנסת. לדבריה, את הקואליציה לא מעניין שום דבר חוץ מ"הבייס התל אביבי שלהם".

רגב המשיכה: "רינאוי-זועבי לפחות מראה יותר נכונות לשמר ולהוביל אג'נדה שהיא מאמינה בה. זאת לעומת חברי הימין, שקוראים לעצמם ימין, כמו אורבך, שקד, סער ואלקין. הרי אורבך אמר בעצמו שהניסוי נכשל. אז למה אתה מחכה? מספיק עם המשחקים. אתה יודע שמדובר בממשלה רעה. נתת את הקול שלך לתומכי טרור. אתה מצפונית לא יכול להמשיך עם זה, אז למה להישאר בה?".

לאחר מכן תקפה: "יש פה חונטה שמי שמובילה אותה זו גברת שקד, שהיא חלק מהאדריכלים של הממשלה הפלסטינית הראשונה הזאת. הם יעשו את הכל כדי למנוע את נפילת הקואליציה, כשהם יודעים שהיא רעה למדינה".

במענה לשאלה האם שקד, אורבך וקארה יקבלו שיריון בליכוד השיבה: "אני אומרת חד וחלק ששקד לא תקבל שיריון בליכוד. אני אעשה הכל כדי שהיא לא תקבל שיריון בליכוד. בסופו של דבר זו לא החלטה שלי, ויש יו"ר תנועה. התנועה שלנו דמוקרטית. ביבי מבין שעם או בלי איילת, עם גדעון ובלי, עם ובלי אורבך, הממשלה הזאת נופלת. ייקח חודש או חודשיים. מפלגת הליכוד אינה סל מיחזור. הם העבירו קולות בנוכלות והם לא צריכים לקבל פרס. הם מבינים שבבחירות הבאות הם לא עוברים את אחוז החסימה. יש להם הזדמנות לעזוב עוד היום את הממשלה, אבל הם לא עושים את זה כי הם אוהבים את האגו שלהם יותר מאשר את מדינת ישראל, וזה יחזור אליהם כבומרנג".

רגב הביעה תקווה כי הציבור יבין שהוא צריך לצאת להצביע. לדבריה 300 אלף מצביעי ליכוד ישבו בבית, ומי שהצביע לגדעון סער יחזור להצביע לליכוד.

על המשבר בתחבורה הציבורית אמרה רגב: "הגברת מיכאלה, שקוראת לך בטח גדיה ולא גדי, אם היא בכלל מתייחסת לפריפריה - לאורך שנים התחבורה הייתה מסובסדת בפריפריה כדי לאפשר למשפחות שידם אינה משגת. אנחנו השתגענו? אתה מבין מה קורה פה היום? אנחנו צריכים לעודד תחבורה ציבורית בגלל הפקקים ולאפשר נגישות. היא דואגת למטרו בתוך תל אביב. מה בן גוריון היה אומר, שנלחם כדי לפתח את הנגב?".

מרב מיכאלי  (צילום: אבשלום ששוני)
מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני)

לפי רגב הממשלה גרמה ל"עליית האינפלציה ויוקר המחיה ומחירי הדלק שעלו, ואלו ההישגיים שבהם הם יכולים להתפאר". לדבריה, "יש פה הנדוס תודעה ותעמולה של התקשורת. כשנחזור לשלטון חייבים לעשות שינוי דרסטי בתקשורת ובמשפט. הן לא מביאות את הגיוון במדינה. אילו מערכות שהפכו להיות עם אג'נדה פוליטית של שמאל".

על התביעה של משפחת נתניהו את אהוד אולמרט אמרה: "הוא ראש ממשלה מורשע. זה המוסר הכפול שלו. אני מכירה את שרה נתניהו. היא רגישה, חכמה ואוהבת את בעלה ואת מדינת ישראל. למה לקרוא למשפחת נתניהו חולי נפש? אתה לא מסוגל להתמודד איתם בהיבט הענייני אז יורד לרמת שיימינג?".

על דבריו של חבר הכנסת דודי אמסלם אמרה כי היא "מתנגדת לאמירה הזאת. אנחנו לא פועלים באלימות. בשונה מהשמאל שמצליח להוציא המונים לרחובות כי הם משלמים כסף לאותם דגלים שחורים. כולם נעלמו. אין דגלים שחורים".

עוד הוסיפה, כי "הגיע הזמן להבין שהיועמ"ש הוא רק יועץ, ושהממשלה היא שצריכה לקבל החלטות. ואם למישהו לא נעים שילך לבג"ץ. אנחנו צריכים לשנות את הרכבי בג"ץ ואת הרכבי הייצוג והגיוון בתקשורת, שתהיה הגונה ותהיה כלב השמירה של הדמוקרטיה, ולא שחקנים פוליטיים. כל הזמן הם עושים דה-לגיטימציה לימין".

על עתידה הפוליטי אמרה רגב כי היא "לא עוסקת בתפקידים, רק בהפלת הממשלה כמה שיותר מהר. חשוב לזכור שטובת המדינה חשובה מהאגו שלנו".