בתקופה האחרונה שלמה ארצי ממעט להוציא שירים חדשים (למרות שדווח ברשצות לפני כשנה על אלבום חדש העתיד לראות אור והוצאתו נדחית שוב ושוב). ארצי, שבאמתחתו רפרטואר קלאסיקות בלתי נלאה (לא לשווא הופעותיו אורכות כשלוש שעות ומעלה) יודע לבחור בפדנטיות את החומרים המתאימים לו ולקולו, גם בשירים האחרונים בהם חבר ליוצרים צעירים (כולל המפיק ג'ורדי), כפי שנהג לעשות מפעם לפעם לאורך הקריירה הענפה.

כמי שלרוב כותב ומלחין את שיריו בעצמו, בשירו החדש "זה לא בא בקלות" חובר ארצי לאביב בכר ועמית שגיא שתפרו את השיר למידותיו הקוליות. השיר מתאים בדיוק לארצי: הן מבחינה דרך החשיבה הטקסטואלית (כמו ארצי עצמו כתב) והן מבחינת המלודיה. ניכר מהביצוע כי ארצי התחבר לשיר היטב ואימץ אותו לנשמתו וללבו, עד כי אלמלא היה כתוב כי לא הוא הלחינו - לא הייתי 'עולה' על כך.

עם זאת, אני חייב להודות, שמבחינת טעמי האישי, זהו לא אחד השירים ה'חזקים' של ארצי, שכן אמנם הבתים קליטים אך השיר לא מתפתח יותר מדי, לא 'מתפוצץ' בפזמון ואין לו מנגינה זכירה, כמו עוד שיר להאזנה בנסיעה ברדיו ולא מעבר לכך. ארצי הוא אמן פרפקציוניסט ורוב מה שהוא מקליט גדל יחד איתו ויחד עם קהלו ומתווסף לדרך. 

על אף הכוונה והרצון לשמור על רלוונטיות (והוא שומר) עבור ארצי בן ה-72 שבהופעותיו מקפץ ומתנהל כבן 30, שיר זה, לתחושתי  - אינו מסוג השירים הללו אלא עוד הקלטה שתישאב לארכיון השיכחה כשירו הקודם (ואם אינכם זוכרים את שירו הקודם - הוכחתי את טענתי).