הטלטלה בקואליציה: יו"ר סיעת ימינה חבר הכנסת ניר אורבך הודיע היום (שני) לראש הממשלה נפתלי בנט כי "במצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה".

אורבך אמר כי "אחרי שבוע של פגישות עם ראש הממשלה וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית".

לדבריו, "לפני כשנה, חבריי ואני האמנו שאפשר וצריך להוציא את ישראל מהסחרור, הקמנו קואליציה על בסיס קווי יסוד מאוד ברורים, הן ברמה האידיאולוגית והן ברמה הביצועית. לצערי הקואליציה כיום – איננה ממלאת את ייעודה".

"מחד, לאורך השנה פעלנו במגוון נושאים לחיזוקה ולביצורה של מדינת ישראל, ומאידך גורמים קיצוניים ואנטי ציוניים כדוגמת חברי הכנסת גנאיים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים, והשתמשו בה לאורך הדרך כבת ערובה שלהם", אמר חבר הכנסת והוסיף: "בד בבד, נכשלנו לחלוטין בהרמת רוח העם וזוהי משימתה העיקרית של הממשלה, כל ממשלה".

עוד אמר, כי "חשוב לציין, כפי שהתבטאתי בעבר, כי לא אתן לממשלה להסתמך על הרשימה המשותפת. לצערי, אנחנו על סיפו של מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו לשם. אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת. סבבי בחירות אינם משרתים את היציבות הנדרשת לשלטון במדינה. בשבוע הקרוב לא אצביע בעד פיזור הכנסת. אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה.
הודעתי הבוקר לרה"מ שבמצב הדברים כפי שהוא כיום - אינני חלק מהקואליציה".

לאחר פגישתו עם ראש הממשלה בנט החליט אורבך כי הוא יפסיק להצביע עם הקואליציה עד שהתקנות לשעת חירום ביהודה ושומרון תזכנה לרוב. בסביבתו של אורבך מבהירים שההחלטה שלו לפרוש מהקואליציה לא קשורה לתקנות יו"ש וכי הוא מחוץ לקואליציה מרגע הודעתו, אולם באותה נשימה מוסיפים: "זה השבוע. בשבוע הבא נתקדם".

‏גורמים ששוחחו עם אורבך מסרו כי הוא לא יצביע בעד פיזור הכנסת לא רק בשבוע הקרוב, כפי שנכתב בהודעה - אלא בשבועות הבאים. 

בעקבות הודעתו של אורבך וברקע המשבר עם ג'ידא רינאוי-זועבי ומאזן גנאיים, בקואליציה מתכוונים למשוך מסדר היום של הכנסת את כל הצעות החוק שעמדו לעלות היום במליאה.