המשבר הפוליטי: סגן השר לביטחון פנים, ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד) שוחח הערב (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לטלטלות האחרונות בקואליציה שמעמידות בסימן שאלה את עתיד כהונתה.

סגלוביץ', מתח ביקורת על חברי הכנסת הסוררים בקואליציה: "אנשים שנכנסים למפלגות פוליטיות זה לא עסק פרטי שלהם. נכנסת למפלגה פוליטית? יש לה אג'נדה. זה חלק מתרבות פוליטית שהשתבשה לחלוטין. לכן, כל אחת מהמפלגות הפוליטיות האלו שיעשו את הסדר אצלם בבית".

עוד הוסיף כי במקרה של חברי הכנסת גנאים וזועבי, מה שאמור להוביל אותם הוא המאבק בפשיעה בחברה הערבית: "הדבר שהכי מפריע לחברה הערבית ולחברה בכלל היא הפשיעה בחברה הערבית. האם באמת הם רוצים שהדבר הזה יפסק? יש להם אחריות".

לטענתו, בנושא של מאבק בפשיעה בחברה הערבית כל חברי הכנסת שותפים בעשייה, "לא רק מי שנמצא בקואליציה. בעניין הזה זה לא סיפור פוליטי, זה סיפור שמאיים על 20 אחוזים מהאוכלוסייה שחווים חוויות מאוד קשות".

"אנחנו נמצאים בעיצומו של שינוי, זה על הראש שלהם. לכן אני חושב שבסוף אנשים יתעשו, שמפלגות פוליטיות יתעשתו. נטישה שלהם את האירוע הזה עכשיו לא תסלח להם על ידי הציבור שלהם ובוודאי לא על ידי באופן אישי", ציין. 

סגן השר הדגיש כי למרות האירועים שעלו לכותרות לאחרונה, יש מגמת שינוי: "מטבע הדברים כשיש אירועים זה מיד קופץ לסדר היום אבל כמי שעוסק בזה ביום יום המגמה הכללית היא מגמה של שינוי, של ירידה בכל הפרמטרים ובוודאי במקרי רצח. כל אירוע הוא אירוע קשה, נורא, ואני לא מדבר רק על אירועי הרצח, גם אירועי ירי שאנשים נפצעים בסוף זה משאיר משפחות במצב מאוד קשה".

"זו משימה מאוד גדולה שאני לשמחתי, ואני אומר לשמחתי בזהירות כי בסוף מי שעושה את העבודה זה כלל גופי האכיפה והגופים הממשלתיים. יש שתי עבודות מאוד גדולות שהסתיימו לשמחתי אחרי הרבה שנים שדיברנו על זה שאי אפשר", הוסיף.

עוד פירט כי "בסוף מנכ"ל משרד האוצר הוביל צוות שאני מיניתי לגבי הנושא של שוק שחור ויש חלק מהדברים שקורים כבר עכשיו. יש מהפכה בתחום של החשבונות הפיקטיביים, שינוי במכרזים, זה כבר קורה. אני חייב פה לפרגן ולתת קרדיט לכל משרדי הממשלה שעושים, בעניין הזה זה אחד הדברים היותר משמעותיים שמחממים לי את הלב זה ההתגייסות הגדולה של כלל משרדי הממשלה. זה שינוי ששנים רבות חיכו לו ולשמחתי הוא קורה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM