ד"ר יעל סהר קוסטיס, מומחית ברפואה תעסוקתית וחברת ועד האיגוד הישראלי לרפואה תעסוקתית, נדקרה ממחט משומשת של מטופל שלה בעבר. מסתבר כי מדובר בתופעה רחבה, כאשר עד כה נדקרו מאות בני אדם במחטים מזוהמות במקומות הומי אדם, בהם מסיבות ואצטדיונים. 

התופעה הזו מטרידה את אירופה כולה, שכן בצרפת, בריטניה, הולנד, בלגיה ומדינות נוספות מתרבים הדיווחים על הדקירות החשודות. ההערכה היא שזרים מבצעים את הדקירות ומחדירים לגוף הנדקר סמים מסוגים שונים. רבים מאלו שנדקרו דיווחו על אובדן הכרה וזיכרון וסבלו מתסמינים רפואיים קשים. הבוקר (שלישי) שוחחה ד"ר סהר עם ענת דוידוב וטל שלו ב-103FM.

"נשמע שיש תופעה שבה משתמשים במחטים, שבמקור הם משהו שמיועד לטיפול, כדי לתקוף אנשים ובמקרה הזה בליינים. בדרך כלל די מורכב להזריק חומר, אך הדקירה חושפת להרבה זיהומים שעוברים בדרך כלל בנוזלי גוף כמו הפטיטיס B ו-C ואיידס. נדקרתי באופן תאונתי בעבודה, אנו מכירים את זה כתאונת עבודה ולא כתקיפה אקזוטית, זה משהו מאוד נפוץ. אנו מדברים על תאוי עובד בראיות, כשהוא נדקר הוא צריך לקבל טיפול רפואי ולברר האם מקור הדקירה נשא של מחלה מדבקת, אם אנו לא יודעים את המקור כמו האירועים המחרידים לאירופה, אנו מתייחסים לאנשים כחשופים לגורמים שאנו עדיין לא יודעים לחסן מפניהם אך כן לטפל". 

"זו לא דקירה מקרית, זו תקיפה, קשה מאוד להבין כי אף אחד לא ראה את זה בפועל, יכולה להיות החרדה של חומר כימי, אך אם זה חומר כימי רוב האנשים ירגישו. עיקר הסכנה היא הגורמים הזיהומיים, אנו מכירים אותם".  

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103fm