דובר צה"ל ומנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים לשעבר ופרשן 'כאן 11', רונן מנליס, שוחח הבוקר (שלישי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM בעקבות פתיחתו של המירוץ לרמטכ"לות, בהמשך לציוץ שפרסם אתמול, בו כתב: "אני מעריך כמו כולם שהרמטכ"ל ה־23 של צה"ל הוא האלוף הרצי הלוי הראוי והמצוין שבמצוינים, אבל הנסיון להדביק לאלוף זמיר קרבה לנתניהו או לסביבתו היא פגיעה באחד הקצינים הכי לא פוליטים שפגשתי בחיי".

בשיחה התייחס מנליס לדברים: "אין כללים, זו בעיה שאין כללים כי אתה יכול לשתמש בזה ככלי כדי למשוך אנשים כאלה ואחרים שיהיו חיילים טובים עד שיחליטו לגביהם. נכון שיהיו מספר חודשים להתכונן לתפקיד הרמטכ"לות. שר הביטחון בעיקר מנסה להתמודד עם האפשרות שהממשלה תיפול ואז לא יהיה רמטכ"ל או שיהיה מסובך למנות אותו. המינוי בסוף יתכנס לאותם אנשים גם בממשלה אחרת, אבל אני חושב שהוא רוצה לעשות תהליך ענייני ונקי מפוליטיקה". 

"אני חושב שלסוגיית הטענות של מי רוצה את מי, יש שני מועמדים רציניים מאוד שעשו את כל התפקידים שצריכים לעשות, סגן הרמטכ"ל, ואני חושב שנכון להשאיר את המירוץ נקי מביבי ולא ביבי ומימין ושמאל. אני חושב שהדבר האחרון שאפשר לצייר את אייל זמיר זה כאדם פוליטי זה פוגע לו בלי סיבה. הרצי הלוי המצוין שבמצוינים. גנץ עושה את התהליך ראוי, אני לא יודע מי ייבחר בסוף אך נראה שזה הולך לכיוון הרצי", הוסיף. 

על מועמדותו של יואל סטריק אמר מנליס: "אני ברגשות מעורבים, אני מאוד אוהב אותו וחושב שהוא קצין מעולה. הוא מועמד ראוי מאוד אך הוא לא היה סגן רמטכ"ל, תחנה כמעט הכרחית והיה נכון למנות אותו לסגן רמטכ"ל קודם".


 
לסיום התייחס מנליס לסוגיית כניסתו הצפויה של הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, לפוליטיקה: "אני חושב שהוא עסוק בענייניו. אני חושב שאם הוא החליט לקפוץ לבריכה, שיבדוק שיש בה מים, מוקדם להצמיד לו מפלגות והחלטות. כמו שאני מכיר אותו, הוא מאמין גדול בסוף מעשה במחשבה תחילה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103fm