אחת הבעיות של כל מי שעושה דיאטה היא שגם אם מצליחים להוריד כמה קילוגרמים, מתישהו נתקעים והירידה במשקל הופכת ליותרויותר קשה. על כך בדיוק שוחחה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM עם מאזינה שמנסה לרדת עוד קצת במשקל אך לא מצליחה. 

מאזינה: אני בת 32, אני כבר ממש מיואשת. אני תקועה בירידה במשקל. מאז שהתחתנתי ב-10 שנים האחרונות הייתי במשקל של 59 אני צריכה לרדת איזה 5 קילו. קניתי את הספר שלך מותר ואפשר וזה מאוד מגוון לי את האוכל. אני רואה שרק כשאני עושה הליכה אני יורדת במשקל, הייתי מנויה בחדר כושר אבל יש לי ארבעה ילדים ואני לא מצליחה גם לעשות דיאטה וגם להקפיד על כושר. שבועיים אני מנסה את השיטה שלך מהספר, ולא ראיתי ירידה.
מאיה: מה שקובע אם תהיה ירידה במשקל או לא זה אם את אוכלת פחות קלוריות ממה שאת שורפת, אם אין תוצאה זה סימן שאת אוכלת את הקלוריות שאת שורפת. בשביל שתוכלי לרדת במשקל את צריכה לעשות דברים בצורה יותר מדוייקת, השעות לא רלוונטיות. יש סיכוי טוב מאוד שנכנסים לך לפה כל מיני דברים שאין לך אין לספור אותם. 

מאזינה: אתמול שתיתי קפה, 7 זיתים, לחם 50 גרם, עוגיית שוקולד צ'יפס, מעדן 59 קלוריות, 100 גרם קוטג', הכנתי סיר מרק מספר, אחר כך בצהריים לחם ואז שתי עוגיות שוקולד צ'יפס וארטיק 46 קלוריות. גם ביצה בבוקר ופלאפל מהספר, הגעתי ל-1100. בימים האחרונים אני מוידה ל-1000, ירדתי חצי קילו אחרי ההליכה, אבל אני כבר כל כך רוצה לרדת. היום עליתי חזרה את ה-400 גרם. אני נשקלת כל יום אך אני לא מתייחסת לזה כי צריך לראות פעם בשבוע. מה תקוע לי פה? 
מאיה: רוב התפריט שלך הוא פחמימות, ספרת טוב מאוד ואת עושה את החשבונות הנכונים, אבל יש לך בערך 33 גרם חלבון שלפי המשקל שלך זה לא מספיק, גם אם את לא עושה ספורט. השמירה על מסת שריר נותנת לך שריפת קלוריות גבוהה יותר כל הזמן בלי שתעשי ספורט. זיתים זה נניח מנת שומן, לחם עוגיות פחמימה, פלאפל חצי פחמימה, הרוב פחמימות, תחליפי. גם אין לך פה ארוחה מסודרת, אם היית אוכלת משהו כמו גבינה במקום זיתים, חצי קוטג' עם ביצה תעשי בערב, ובצהריים עוף או דג עם ירקות. במקום היוגורט את יכולה יוגורט חלבון עם יותר קלוריות אבל זה ייתן לך עוד 20 גרם חלבון. אם אני חושבת על הגוף, צריך לתת למערכת העיכול טיפה לנוח. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103fm