בית משפט השלום ברמלה גזר הבוקר (שלישי) 20 חודשי מאסר בפועל על השייח׳ יוסף אלבאז, אמאם מסגד אלעומרי בעיר לוד, בגין אירוע תקיפה חמורה. 

כזכור, אלבאז הורשע בעבירת איומים ותקיפה בנשק קר. נגד האימאם לשעבר של המסגד הגדול בלוד הוגש כתב אישום בגין תקיפה ואיומים כבר באפריל 2018. בתוך כך התנהל נגדו הליך מקביל בנוגע לכתב אישום על הסתה נגד שוטרים. על פי כתב האישום, פרסם האימאם בפייסבוק קטע מסרט קולנוע שבמהלכו מוצג רצח אכזרי של שני שוטרים, ואליו צירף טקסט הקורא לאלימות ומעודד מעשי אלימות כלפי שוטרים. הפוסט זכה לחשיפה של אלפי אנשים, ושימש במה לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באמצעות לייקים, שיתופים ותגובות.

בנוסף, אלבאז נאשם כי פרסם רשומה ובה איום כלפי סגן ראש העיר יוסי הרוש וכן גורמים נוספים על רקע הקמת שביל גישה בסמוך לבית ספר בעיר לוד.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, מסר בתגובה: "שמח שהדרישות שלנו מהמשטרה והפרקליטות התחילו להיות מטופלות והבוקר נשלח המחבל ותומך הטרור האימם המסית אלבאז לכלא ל- 20 חודשים. אומנם זה מעט מידי, אבל מקומו של השייח המסית הוא לשבת בצינוק, בלי הפינוקים שיש בבתי הכלא ולבלות את שארית חייו מאחורי סורג ובריח במשך 20 שנים".