על רקע ההחמרה של אזהרת המסע לאיסטנבול לרמה הגבוהה ביותר, משרד החוץ הטורקי הוציא היום (שלישי) הודעה מיוחדת המתייחסת לאיומים הבטחוניים בשטחה. "כל אמצעי האבטחה הדרושים ננקטים על ידי הרשויות הרלוונטיות שלנו במסגרת מנגנוני שיתוף הפעולה שלנו בנוגע למאבק בטרור", נכתב בהודעה. 

בנוסף, הטורקים הבהירו בהודעתם כי טורקיה היא מקום בטוח, שנלחם בטרור בצורה יעילה הן בשטחה והן מחוצה לה: "התוצאות המוצלחות במאבק בטרור נראות בבירור, נושא זה ידוע ומוערך על ידי הקהילה הבינלאומית".

הודעתו של משרד החוץ הטורקי מגיעה כאמור יממה לאחר שבמטה לביטחון לאומי העלו את אזהרת המסע לנסיעה לאיסטנבול לרמה הגבוהה ביותר. שר החוץ, יאיר לפיד, פנה לישראלים המתכננים את טיסתם לטורקיה, וביקש מהם לבטלה: "אם תכננתם טיסה לאיסטנבול – תבטלו. אין חופשה ששווה את החיים שלכם ואת החיים של היקרים לכם. תקשיבו להנחיות שאנחנו מוציאים, אנחנו מעדכנים את ההנחיות כל הזמן בהתאם להערכת המצב".

שר החוץ גם הודה לטורקים על מאמצם במניעת פיגוע טרור איראני בשטחם: "אני מבקש להודות מפה לממשלת טורקיה על המאמץ שהם משקיעים להגנה על חיי אזרחים ישראלים. התיירות לטורקיה חשובה לשתי המדינות, אבל גם הם מבינים שיש סיכונים שאסור לקחת".

כזכור, אתמול דווח בחדשות 13 על קבוצת תיירים ישראלים אשר הוזהרו כי בכוונת האיראנים לפגוע בהם. על פי הדיווח, כאשר הקבוצה טיילה ברחבי איסטנבול, הם קיבלו שיחת טלפון מגורם בטחוני בכיר, בה נאמר להם כי אסור להם לשוב למלון, שכן ממתינים להם שם מכוח קודס האיראני כדי לרצוח אותם. 

במהלך שיחת הטלפון נאמר להם שלא לחזור כלל למלון, ורכב עם מספר רב של מאבטחים ישראלים אסף אותם מהמקום ישירות אל שדה התעופה, ללא חפציהם האישיים שנשארו במלון.