בשורה לכ-50 אלף סייעות בבתי הספר ובגני הילדים: משרד האוצר, ההסתדרות החדשה, הסתדרות המעו"ף, מרכז השלטון המקומי ושלוש הערים הגדולות הגיעו להסכמות ולפיהן כל סייעת תזכה למענק של 1,500 שקל לרגל פתיחת שנת הלימודים, וזאת כהוקרה על מאמציהן של הסייעות וחשיבותן כמחנכות ובמטרה לסייע בשימורן במערכת.

המענק, שישולם ב-1 באוקטובר, יינתן גם לסייעות פדגוגיות, חינוכיות, סייעות רפואיות (מלוות אישיות) שיקבלו את המענק לראשונה בהיסטוריה, חונכות לתלמידים בודדים וחונכות לתלמידים בודדים במסגרות ביתיות. ההסכם התאפשר לאחר שיו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד  ושר האוצר אביגדור ליברמן הורו להקצות לכך תקציב מיוחד מתוך עסקת החבילה.

בנוסף, סייעות שיועסקו בקייטנה במהלך חודש יולי יקבלו תוספת לשכרן בסך 75 שקל לכל יום עבודה. סייעת שתחליף גננת תהיה זכאית ל-200 שקל בנוסף לשכרה עבור כל יום בו בוצעה ההחלפה. המהלכים הללו הם פתח לרפורמה מקיפה בשכר הסייעות.

שר האוצר אביגדור ליברמן: "עבודתן הקשה של הסייעות ראויה להערכה, לא רק במילים אלא גם במעשים. חינוך הוא בראש סדר העדיפויות שלנו ולכן אנחנו מעבירים עוד ועוד החלטות בכדי לשפר את איכות הצוותים שמטפלים ומחנכים את ילדינו. נמשיך לקדם רפורמות משמעותיות במבני השכר של העובדים והעובדות במשק הישראלי במטרה לגייס הון אנושי איכותי יותר שמשפיע על העתיד של כולנו".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הסייעות בגנים עושות עבודת קודש בחינוך ילדינו, וזאת בתנאים קשים של מחסור בכוח אדם ונטל הולך וגובר על כתפיהן. ההסכם הוא בשורה לסייעות ומעלה על נס את תרומתן הגדולה למערכת החינוך, וזאת לקראת רפורמה נרחבת שתשפר משמעותית את תנאיהן ומעמדן. נמשיך ונפעל למען כלל העובדים במשק". 

הממונה על השכר והסכמי עבודה, קובי בר נתן: "ההסכמות עם ההסתדרות ומרכז שלטון מקומי יסייעו לנו בשימור הסייעות המתמידות ובגיוס סייעות מצוינות לטובת בתי הספר של החופש הגדול. זהו צעד נוסף למען שיפור מערכת החינוך בישראל".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: ״מרכז השלטון המקומי ימשיך לפעול למען שיפור תנאי שכרן והעסקתן של כלל הסייעות, תוך דרישה לבצע רפורמה מקיפה בנושא. חינוך ילדינו, והתפקיד המרכזי שהסייעות ממלאות בו, הוא הנושא החשוב ביותר, הוא העתיד והביטחון שלנו, ולכן מבחינתנו הוא הראשון במעלה".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "מתוך הכרה במעמדן ובחשיבותן של הסייעות במערכת החינוך בישראל, המטלות המתרבות, העומס והאחריות ההולכים וגוברים, הסתדרות המעו"ף העלתה לראש סדר העדיפויות את הטיפול בתנאי העסקת הסייעות. זהו חלק מרפורמה מקיפה בשכרן של הסייעות במטרה להעלות את קרנו של המקצוע החשוב הזה והפיכתו לפרופסיה".