המחסור החריף במורים במערכת החינוך ממשיך להחמיר, ומספר המורים ואנשי החינוך המבקשים לעזוב את המקצוע בעקבות התנאים המורכבים והשכר הנמוך גדל במהלך השנה ב-50 אחוזים. האם מצוקת המורים עלולה להחריף גם בשנים הקרובות? רם כהן, מנהל "תיכונט" תל אביב, התייחס לדברים בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM והביא את זעקת המורים: "אנו בשעה קשה - זו תוצאה של שנים של הזנחה". בנוסף אמר, כי "ישנם בתי ספר שמפסיקים ללמד תנ"ך בשכבות מסוימות כי אין מורים לתנ"ך היום".

"מפחיד לקראת תחילת השנה, אין מורים. אנחנו נמצאים בשעה מאוד קשה במערכת החינוך של ישראל, זו תוצאה של שנים רבות של הזנחה, של חוסר תשומת לב ושל אי הבנה של המציאות", אמר כהן. "אנו עומדים בפני מציאות שאני חושש מאוד שאנחנו עוד נשמע עליה בשנים הקרובות, כי היא לא תסתיים בשנה הקרובה. אין מורים כי השכר מאוד נמוך. הקורונה גרמה למורים לחשב מסלול מחדש והם פשוט לא חזרו לעבוד, כי זה לא אטרקטיבי וכי הכיתות מאוד צפופות. גם מספר הסטודנטים להוראה באוניברסיטאות פחת". 

"אני לא צועק סתם, אנו נמצאים היום במציאות משברית באמת", הוסיף בכאב, "אלוהים אדירים, מה קורה לכם? איך מדינה מתנהלת במצב כזה? אין שוטרים, אין מורים, אין רופאים, אין עובדים סוציאליים, איפה כולם? אני לא יודע להסביר את זה. אין לי תשובה. זו המציאות, ולא רק במרכז הארץ. יש לי מורה שממלצר כדי להשלים את ההכנסה. אחוז ניכר מהם גם מלמד שיעורים פרטיים והערכה היא שמדובר בעסק שחור ששווה 13 מיליארד שקלים, כמו התקציב של המשרד לביטחון הפנים. אני אומר לכם את זה, אתם תראו את זה בשנה הקרובה - אנו עומדים בפני משבר". 

לסיום הבהיר: "אני לא חושב שזה רק עניין של שר החינוך, אני חושב שהממשלה כולה לא מתפקדת היום בכלל. אני לא יודע אם היא תסכים לחתום עם המורים על הסכמים בשנה הקרובה. נדרשת פה בדיקה מעמיקה וחשיבה על מה עושים. גם ההסכם שמגבשים היום על מנת להוסיף 1,000 שקלים למשכורות המורים, זה בדיחה - זה לא יחזיר את הסוסים שברחו מהאורווה. זה עצוב מאוד. אין גם מורים שיודעים ללמד תנ"ך. לילדים היום אין מושג בהיסטוריה, בארכאולוגיה, בשירה".  

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm