לפיד בער היום (רביעי) בעוצמה רבה במתחם בז״ן בקריות וגרם לפליטת מזהמים ועשן רב שכיסה את האזור כולו. מנתונים שנמסרו לאיגוד ערים להגנת הסביבה התברר כי הייתה נפילת מדחס במתקן הפצחן.

יו״ר האיגוד מסר: "אנו רואים בחומרה את סדרת התקלות החוזרות ונשנות בקבוצת בז״ן אשר מביאה לפגיעה בסביבה. אנו מצפים כי המשרד להגנת הסביבה יבחן ביחד איתנו את הנתונים שנאספו על ידינו  כדי לנקוט בצעדי אכיפה מחמירים מול החברה. בשבוע הבא האיגוד ישתתף בועדת הפנים של הכנסת כדי להציג בפני חברי הכנסת את רצף התקלות בבז״ן ובכדי להעביר המסר כי תושבי האזור מצפים מהם לקדם את סגירת בז״ן בהקדם האפשרי.

הלפיד שבער במתחם בז''ן (צילום: עיריית נשר)
הלפיד שבער במתחם בז''ן (צילום: עיריית נשר)

מבז"ן נמסר בתגובה: "בעקבות שיבוש קצר מועד באחד ממתקני הקבוצה, נצפה עשן מהמתחם. המתקן חזר לפעול בצורה תקינה מידית. האירוע מתוחקר על ידנו".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "בשעות הבוקר אירעה תקלה במפעל בז"ן. המפעל יעביר למשרד דוח על נסיבות התקלה, על פי הנדרש בהיתר הפליטה. על-פי העדכון מאיגוד ערים לאיכות סביבה חיפה, הגוף המנטר את הלפידים, פרק הזמן של פליטת העשן השחור היה קצר מהמותר על פי ההיתרים וחוק אוויר נקי. המשרד יבחן את כלל הממצאים ויפעל בהתאם. תקלות כאלה הן חמורות, בלתי נסבלות ולא צריכות להתרחש. אירוע זה ונוספים שהיו בעבר מצביעים על הדחיפות בסגירת מתחם בז"ן והוצאת התעשייה הפטרוכימית מריכוז אוכלוסייה בהקדם".