ברקע קריאות משרד החוץ וגורמי הביטחון לתיירים הישראלים בטורקיה לעזוב במהירות את המדינה, נראה כי מרבית המטיילים אמנם משנים את מסלול הטיול, אך לא עוזבים בהמוניהם את איסטנבול ויתר היעדים התיירותים. שליח ערוץ 12 לאיסטנבול ערד ניר שוחח היום (רביעי) עם גדעון אוקו ב"איפה הכסף" ב-103FM והתייחס לאלפי הישראלים שעוד מטיילים: "מחופשה תיירותית, זה הפך לחופשה מבצעית, לכאורה שקט שלפני הסערה, הלוואי שלא תגיע הסערה".

ניר, אשר נמצא בימים אלו כאמור באיסטנבול, סיפר כי על פני השטח לא מרגישים הבדל בחופשות: "היום קורה מה שקרה אתמול ושלשום ולפני כן. מבחינת מה שקורה בטורקיה, על פניו לא קורה כלום". 

"על סמך המידע שמגיע בישראל מגורמי ביטחון וגורמים דיפלומטיים ושר החוץ לפני שעה קלה, אני מניח שההתרחשות קורית והיא מתחת לפני השטח. ככל שניתן לחוש בתחושות הגוף, לא קורה כלום", הוסיף ניר.

עם זאת, שליח ערוץ 12 לאיסטנבול טען כי הישראלים שומעים את הדיווחים מישראל על המתיחות הביטחונית: "הם ערים לזה. קשה להגיד שמתנהלים כרגיל כי משנים תכניות, מחשבים מסלול מחדש, זה הפך מחופשה תיירותית לחופשה מבצעית, אבל בסך הכל מתנהלים באופן שאי אפשר לחזות אותו. ברגע שמשהו יקרה אז הכל ישתנה, זה לכאורה השקט שלפני הסערה, הלוואי שלא תגיע הסערה".

על ההיערכות הביטחונית מצד הטורקים אמר ניר כי "יש נוכחות מוגברת שכן נראית בעין באופן חסר תקדים כמעט במתחם המלונות שמאוכלס בעיקר בישראלים. המטרה היא כפולה מצד אחד להרתיע ומצד השני להשרות תחושת ביטחון. עד כמה הם יצליחו לעשות משהו? אני לא יודע. זאת רמה אחת של שיתוף הפעולה ובישראל מאוד מברכים עליה. מעבר לזה יש רמה של שיתוף פעולה ברמת שירותי המודיעין שהם מאוד מאוד מסייעים למוסד ושב"כ שפועלים בהקשר הזה לאתר, למנוע ואפילו לנסות להקשות על האיראנים בדרכים דיפלומטיות לבצע זממם נגד ישראלים על אדמת טורקיה".

הוא הדגיש כי כל תקיפה על אדמת טורקיה, תיחשב בראש ובראשונה להתקפה על טורקיה, גם אם כוונה נגד ישראלים: "יש עכשיו את מנגנון הפיוס המחודש בין שתי המדינות שבא כאן שוב לידי מבחן ובישראל מאוד מברכים על זה. שים לב שאם עד לפני שבוע שבועיים עיקר הדיבורים והמחמאות על ישראל הגיע מהצד הטורקי בהקשרים אחרים, וישראל ישבה בצד מוחמאת מהמחמאות אבל לא נסחפת, הפעם זה התהפך. מי שכל הזמן מודה, היום שוחח לפיד עם שר החוץ הטורקי, הישראלים כל הזמן מודים לטורקים. נדמה לי שהטורקים היו מוותרים גם על זה אבל זה בהחלט חלק מהעידן החדש בין שתי המדינות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm