המתיחות הביטחונית מול איראן: מפקד משמרות המהפכה לשעבר, מוחמד עלי ג'עפרי, חשף היום (רביעי) כי "איראן ביצעה כמה תקיפות כואבות נגד ישראל, מבלי להכריז עליהן, וחלקן עדיין נמשכות", כך פורסם בעיתון "א-ראי אל-יום" היוצא לאור בלונדון. זאת, על רקע אזהרת המסע החמורה לטורקיה והדיווח אודות ניסיונות חטיפה של ישראלים במדינה.

ג'עפרי הדגיש כי "ההתקפות של איראן כנגד ישראל הוכפלו". בהצהרה לסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", הוסיף כי "היישות הציונית ופקידיה מכירים היטב את המכות שספגו עד כה מהרפובליקה האסלאמית והפגיעות שנגרמו לה במדינות שונות באזור ואפילו בתוך האזורים הכבושים". ג'עפרי ציין כי "לעומת איראן, כשישראל מבצעת התנקשות, היא מצהירה על כך בפומבי, כמו חיסולו של הקצין סייד חודאי, שהתרחש כאשר היה במכוניתו וללא שומרי ראש".

מסע הלוויה של קצין משמרות המהפכה (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
מסע הלוויה של קצין משמרות המהפכה (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)

בנוסף, מפקד משמרות המהפכה לשעבר, ציין כי "אין זה ערך מעשי מבחינה טקטית עבור היישות הציונית, והוא דומה להתנקשויות שהתבצעו בשנות השמונים", בהתייחסו לארגון האופוזיציה מוג'אהדין חלק. לדבריו, "חזית ההתנגדות הביאה מהלומה בפני היישות הציונית, אך איננו יכולים לדבר על כך. אם היישות הציונית תבצע פעולה אחת, היא יודעת שהיא תקבל תגובה כפולה פי כמה".

כזכור, ראש הממשלה, נפתלי בנט, שיגר אמש מסר מרומז לאיראן בנאומו במהלך טקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת שלום הגליל בהר הרצל. "בימים אלה ממש, אנחנו עדים לניסיונות לפגוע בישראלים ביעדים שונים בחו"ל", אמר ראש הממשלה בפתח דבריו והוסיף כי "זרועות הביטחון של ישראל עושים הכול כדי לסכל פיגועים כאלה, וכדי לנטרל מראש את שולחיהם של המחבלים, ואת שולחי שולחיהם. לא נהסס להפעיל את עוצמתה של מדינת ישראל בכל מקום בעולם, למען שמירה על אזרחינו".

משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)
משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)

דבריו של ראש הממשלה מגיעים בצל המתיחות ההולכת וגואה בין ירושלים לטהרן ועל רקע החמרת אזהרת המסע לאיסטנבול, זאת מחשש לפגיעה בחיי ישראלים. משרד החוץ הטורקי הגיב לאיומים הביטחוניים ובהודעה מיוחדת מסר: "כל אמצעי האבטחה הדרושים ננקטים על ידי הרשויות הרלוונטיות שלנו במסגרת מנגנוני שיתוף הפעולה שלנו בנוגע למאבק בטרור".