סגן יו"ר הכנסת חבר הכנסת צבי האוזר (תקווה חדשה) שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על המצב השברירי של הקואליציה, והבהיר: "אי אפשר להמשיך עם ההתנהלות בקואליציה לאורך זמן רב. צריך, מבחינתי, לגמור את המושב הזה ואז לעשות הערכת מצב אם אפשר לנהל את הקואליציה הזאת בצורה סבירה או שצריך לפנות לדרכים אחרות".

"אני מציע לא לאבד את העשתונות ולהסתכל על תמונת המציאות בקור רוח. אסור לתת פרס לליכוד שמתנהל בחוסר אחריות לאומית והיסטורית בחוקי יו"ש. הם מנסים לקחת את יו"ש ואת האינטרסים הישראלים ולהפוך אותם לניסיון להפיל את הממשלה. על זה צריך לשים וטו, קו אדום – כל מי שעיניו בראשו בקואליציה להבין לא לתת פרס לליכוד בעניין הזה", המשיך. 

האוזר גם התייחס לפוסט שכתב בפייסבוק שבו פירט למה לדעתו הממשלה טובה למדינה. "הממשלה הנוכחית היא טובה למי שמגדיר את עצמו במחנה הלאומי-ליברלי", אמר.

"הממשלה מקבלת ציונים טובים, היא העלתה בשלושה חודשים האלו יותר עולים ממה שעלו בשנתיים האחרונות, בביטחון היא נותנת תגובה לא מגמגמת ולא מרכינה ראש על כל פעולה או על כל ניסיון להרים את הראש בעזה, את מצעד הדגלים היא לא שינתה והיא לא חטפה טילים בירושלים, על איראן אני מוכן לשבת איתך בשידור ולספר לך את המחדלים במערכת הקודמת ואת התיקנים שנעשים", הסביר. 

על הבנייה ביהודה ושומרון אמר: "אנחנו ממשיכים לבנות, לא מקפיאים. שבוע שעבר פירסמנו מכרז ל־1,500 יחידות בקצרין, אנחנו כמעט מפילים את הישוב. אתה שמעת פייק ניוז, אתה מכיר הרבה חברים טובים שלך שמפיצים יומם ולילה פייק ניוז. לא עשו שום דבר ברמת הגולן בעשור האחרון, אתה יודע את זה".

"הממשלה הזאת רשמה יותר ממיליארד ש"ח, כסף קשיח לרמת הגולן והיא מכפילה את ההתיישבות. אני יכול להגיד לך שאני משווה את הסטנדרט של ממשלה לאומית שהייתה פה לכאורה עד לפני שנה, אין לי מה להתבייש, אין לי מה למצמץ - אנחנו עושים את זה לא פחות טוב ובהרבה דברים טוב יותר", ציין. 

כשנשאל האם יצביע נגד העברת חוק להחיל ריבונות ביהודה ושומרון, השיב: "אני כששאלת הריבונות עולה לכנסת אנהג כפי שנהגתי בפעם הקודמת. לא תמצאו אותי נגד דברים אבל אני מציע שלא יצאו פה בריקודים. פעם קודמת היו כמה מחברנו שיצאו בריקודים כי שמעו שיש ריבונות ביום א', רק לא שאלו באיזה יום א'. אם אתה שואל אותי לעניין יו"ש , אני חושב שאת החוק הזה חייבים להעביר ללא התניה, ללא תנאים".

"אני לא אצביע נגד ריבונות, אני מציע לא להסיט את הפוקוס ממה שמתרחש לנגד ענינו. מדינת ישראל בנתה לתלפיות הסדר ביהודה ושומרון ב-55 שנים האחרונות, זה הישג משמעותי לאינטרס הישראלי, זה הישג משמעותי לאינטרסים של חצי מיליון ישראלי שיושבים ביו"ש, בא הליכוד, לקחת את האינטרסים והפך אותם לסמרטוט באמצעותו מנהלים אירוע פוליטי. זה לא מקובל, זה חלק מהתדרדרות כוללת ואני לא נותן יד לדברים האלה", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM