בתקופה האחרונה, תקיפת צוותי הרפואה בידי מטופלים הפכה למגיפה של ממש. על רקע המציאות העגומה הזו, התארחה הבוקר נעמי כספי, יו"ר חטיבת הקהילה בהסתדרות האחים והאחיות, בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והזכירה כי למעשה לא באמת מדובר בתופעה חדשה: "אני רוצה להזכיר לאנשים ששכחו או לא ידעו שהרצח הראשון של רופא במדינת ישראל היה ב-1975 שנרצח בחדר מיון על ידי מטופל". 

כאשר נשאלה באשר לפיתרון שלא נראה באופק, הזכירה את אי היישום של ועדה שהוקמה בעבר בנושא לאחר רצח האחות בחדר המיון בשנת 2017: "הוועדה הזו הייתה ממש לתפארת מדינת ישראל, מלא סעיפים חשובים מאוד, תקצוב, מעורבות של משרדי ממשלה, הכול היה בה. הדבר היחיד שלא נעשה זה היישום שלה, הוא פשוט לא התבצע. יש עוד ועדה שאפשר לרשום שקמה, ולא שווה אפילו את הנייר שעליו היא נכתבה".

במהלך הריאיון, כספי הסכימה עם הטענה כי כול הדיבורים על שינוי האסטרטגיה בנושא הם ללא שום כיסוי, והדגישה כי על אף המצב הקשה בו נמצאת מערכת הבריאות, היא נחשבת לאחת מהטובות בעולם: "עדיין מערכת הבריאות שלנו נחשבת לבין הטובות בעולם והקורונה באה והוכיחה לכל העולם. זה לא רק נס, זה פשוט כוח האדם המאוד יעיל ומקצועי שפועל בישראל. אין למערכת בריאות את הלוקסוס להגיד 'אני לא יכולה'".

על השביתה שעתידה להתקיים מחר במערכת הבריאות כמחאה על המצב, אמרה כי "שירותי בריאות כללית משביתה את מקומות העבודה שלה, כל העבודה תהיה במתכונת שבת. בתי החולים ישבתו גם מחר, אבל זה לא פיתרון".

בנוסף, היא טענה כי הסיקור החדשותי לאלימות אותה חווים הצוותים אינו מספק: "בוא נתחיל עם הדוגמה הכי פשוטה, לפני שבועיים נידון לשמונה שנות מאסר אדם שהכה מכות רצח לפני שנתיים וחצי אחות. אתם שמעתם על זה? אף אחד לא דיבר על זה בכלל, אף אחד לא סיפר בשם עיתונות כתובה או משודרת".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.