חברת הסטארט-אפ היילו (Hailo) מתל-אביב, יצרנית מובילה של מעבדי AI למכשירי קצה, תספק את מעבדי AI  Hailo-8™פרי פיתוחה לחברת MooVita Pte מסינגפור, המפתחת פתרונות לרכבים אוטונומיים. מעבדי Hailo-8™ edge-AI processor ישולבו בטכנולוגיית MooBox הקניינית של MooVita, הכוללת מערכות סיוע מתקדמות לנהגים (ADAS - Advanced Driver-Assistance System).    

MooVita היא חברה טכנולוגית המתמחה בתכנון ובפריסה של רכבים אוטונומיים מוכנים לנסיעה בערים ברחבי העולם. MooVita היא אחת החברות הראשונות בדרום מזרח אסיה שביצעו שינוי פרדיגמה בתחום הניידות, והיא מסבה מגוון סוגים של רכבים לרכבים אוטונומיים ורסטיליים הפועלים במגוון רב של תנאים ויישומים, וביניהם תחבורה של הקילומטר הראשון או האחרון, תחבורה לוגיסטית, חקלאות ופתרונות לשירותי תשתית (utility).

מערכת MooBox החדשה כוללת יכולות ADAS חדישות כולל התראות ומניעה של התנגשויות בין כלי רכב להולכי רגל, התראות על חריגה מנתיב, התראות על חריגה ממהירות מותרת וניטור ערנות והתנהגות הנהג. 

בנוסף ליכולות ADAS, מערכת MooBox כוללת ממשק למערכת לניהול ציי רכב, המנטרת ומנתחת את תקינות כלי הרכב ומשולבת במכשיר קומפקטי ללא צורך באוורור תודות ליעילות האנרגטית של מעבד ה-AI המתקדם של היילו. יכולות מורחבות אלה תורמות ליעילות התפעולית של תחבורה ציבורית, כלי רכב פרטיים וציי רכב מסחריים. 

מעבד Hailo-8™ edge-AI processor פועל בקצב של 26 טרה-פעולות בשנייה (Tera Operations Per Second – TOPS) במטרה לבצע אופטימיזציה ליישומי טלמטיקה וראיית כביש. המעבד של היילו מאפשר כוח עיבוד חזק ושיהוי נמוך בתוך המכשיר, תוך שמירה על יעילות וסקלביליות מובילות בשוק. שיפורים אלה בעיבוד AI הם בעלי יכולת ייחודית לתמוך ביישומי הלמידה העמוקה התובעניים אותם מציעה טכנולוגיית MooBox המשופרת.

"אנו שמחים לשתף פעולה עם חברת אוטו-טק מוביל המספק יכולות ADAS מתקדמות לכל רכב וסולל את הדרך לעתיד של הרכב האוטונומי המלא", מסר אור דנון, מייסד משותף ומנכ"ל Hailo. "MooVita מציגה רמה חסרת תקדים של נוחות ובטיחות בכלי רכב או צי רכב ואנו נרגשים ליטול חלק במהפכת התחבורה שהיא מחוללת".     

"ספקים של מערכות לוגיסטיות לתחבורה מתמודדים עם אתגרים דוגמת הגברת הבטיחות, שימור שלמות כלי הרכב וצמצום ההשבתות של שרשרות האספקה. הפלטפורמה החדשנית והמשופרת שלנו מגבירה באופן משמעותי את היעילות התפעולית של מפעילי ציי רכב", מסר אנטוני וונג, CTO חברת MooVita. "באמצעות נתוני טלמטיקה על התנהגות הנהג, תקינות הרכב ומיקום הרכב בזמן אמת, ניתן להשתמש ב-MooBox כדי לקבל החלטות מושכלות שמגבירות את הבטיחות, משפרות את חוויית הנהג, מאפשרות תכנון אופטימלי של מסלולים וכן מפחיתות את צריכת הדלק והזיהום הסביבתי. מכשיר MooBox המשופר פותח עידן חדש של מערכות ADAS המתאפיינות ביעילות אנרגטית ללא תקדים, יכולות התאמה ופריסה רחבה שיכולות להפוך כל רכב לרכב חכם. הנתונים אודות התנהגות הנהג, תקינות הרכב ודפוסי השימוש בו ניתנים לאחזור לצורך הערכת סיכונים וקבלת תובנות רבות עוצמה לתפעול ציי רכב".

Hailo הוקמה בפברואר 2017 על ידי אור דנון, אבי באום, הדר צייטלין ורמי פייג ז"ל, בוגרי יחידת עילית טכנולוגית של חיל המודיעין. החברה הפכה באוקטובר ליוניקורן לאחר השלמת סבב גיוס C בהיקף 136 מיליון דולר. היילו מעסיקה כיום מעל 190 עובדים בתל-אביב ובחו"ל, ותגייס עשרות עובדים נוספים בשנת 2022 על מנת לתמוך בצמיחה המואצת.