ברחוב לואי פסטר פינת יפת ביפו, ממש רגע לפני שנכנסים לנמל, נמצא אחד המקומות היפים בעיר הנמל העתיקה - "דה ג'אפה" ("THE JAFFA"), מלון בוטיק יוקרתי שרק לאחרונה שם מאחוריו את תקופת משבר הקורונה וחזר לארח תיירים מכל העולם. 

כמה יוקרתי? המלון הוא היחיד בארץ שנכנס לרשימה של The Luxury Collection של רשת מאריוט ומופיע גם ב-Fine Hotels & Resorts של וירטואוזו מבית אמריקן אקספרס.

ליפו יש קסם מיוחד. קשה שלא להתאהב בעיר הנמל רוויית ההיסטוריה, כך שזה בכלל לא מפתיע לראות תיירים ואנשי עסקים שבוחרים ללון בה ולטעום מעט מהסיפורים המיוחדים של המקום. גם למבנה המלון יש היסטוריה עשירה שאפשר לראות ולהרגיש בכל פינה.

המלון, שכולל כיום 120 חדרים וסוויטות מ-17 סוגים וגדלים, היה במאה ה-19 בית חולים צרפתי. המבנה הניאו-קלאסי עבר תהליך שימור ושחזור מדויק. בצמוד אליו נבנה אגף חדש, שבו 30 דירות יוקרה פרטיות לבני המזל והממון.

גם האגף החדש נושא היסטוריה מעניינת, מאחר שהוא נבנה על גבי חומה צלבנית מהמאה ה-13. את החומה גילו במקרה בעת החפירות שנעשו בשטח ושרידים ממנה ניתן לראות בלובי המלון.

"דה ג'אפה", שחבוי מהעין של עובר האורח, הוא מובלעת מנותקת שברגע אחד תנתק אתכם מחיי היומיום ותיתן לכם תחושה שעזבתם את הארץ בשתי פסיעות. את הפסיעות האלה תעשו במסדרון צר שיוצא מרחוב לואי פסטר, רגע אחרי קבלת פנים חמה מהעובדים שימהרו להנהן בחיבה ולפתוח עבורכם את הדלתות.

בקבלה מחכה לכם טעימה ראשונה מהיופי האדריכלי במקום - יופי שאחראים עליו האדריכל הלונדוני ג׳ון פאוסון ומשרד רמי גיל אדריכלים. שניהם הצליחו ליצור כאן חלל נקי ושליו, שמשלב בהרמוניה ישן וחדש.

רגע אחרי שתיקחו נשימה עמוקה ותפנימו את העושר תוכלו לגשת אל עמדות הקבלה. כאן יחכה לכם בסבלנות ובאיפוק אחד מהעובדים, שרוב הסיכויים לא יודע מילה בעברית. כן, כדאי שתתרגלו לכך שרוב הצוות דובר אנגלית - מה שתורם לא מעט לתחושת הניתוק מהמציאות והחופשה בחו"ל שמרגישים כשלנים במלון.

אחרי קבלת פנים חמה עם ניחוח אירופי תוכלו (בעזרת ליווי צמוד של הבל-בוי) ללכת לחדר. במקרה שלנו זה היה "דה-לקס ג'וניור סוויט" מפנקת. כבר בכניסה לחדר אפשר להתרשם מהתקרות הגבוהות והחלונות העצומים שמכניסים אור חמים.

אחרי שתחצו את מפתן הדלת יחכה לכם פאנל דיגיטלי שבו אפשר לשלוט על כל האלקטרוניקה בחדר (האורות, הווילונות ועוד), כך שגם כשמדובר במבנה ישן כביכול אי אפשר להתעלם מהמודרניות שמשתלבת בכל פינה במקום.

אם אתם לא יכולים בלי טלוויזיה, תוכלו לשחק משחק של חפש את המטמון עד שתגלו אותה מסתתרת במראה הגדולה שבלב החדר. מול המראה ניצבת מיטה גדולה ונוחה, לצדה פינת ישיבה חמודה ושולחן קטן עם מזוודת שש-בש (מי אמר יפו ולא קיבל?).

The Jaffa Pool (צילום: עמית גירון)
The Jaffa Pool (צילום: עמית גירון)

אף שמדובר באחד החדרים המפנקים שיש, אל תתפלאו אם תרגישו שהבריכה קוראת לכם. הבריכה מותאמת בגודלה לבריכה של מלון בוטיק, כך שהיא לא ענקית אך בהחלט מספקת. סביבה יש מיטות שיזוף ובר חמוד, שבו ניתן להזמין נשנושים ושתייה. אם בא לכם יותר מרביצה סביב הבריכה, במלון יש מכון כושר מאובזר, ספא שמפעילה רשת רונית רפאל ובו ניתן לבחור בין מגוון הטיפולים והעיסויים, סאונה וחמאם.

מבחינה קולינרית, במלון פועלת מסעדת "גולדה", שבה גם מוגשות ארוחות הבוקר. המסעדה שוכנת בחצר הפנימית של המלון, ובשעות הבוקר היא מפעילה בופה קטן ואינטימי שבו ניתן למצוא מאפים, גבינות, סלטים ומוזלי. מלבד הבופה כל אורח מקבל תפריט שממנו הוא יכול לבחור מנה חמה. בצהריים ובערב "גולדה" פועלת כמסעדה לכל דבר וניתן למצוא בה מנות מגוונות כמו גם סלטים, פסטה ודגים עם טאץ' מקומי.

מחיר: החל מ-2,800 שקלים ללילה עם ארוחת בוקר בחדר דה-לקס.
לואי פסטר 2, תל אביב.
לפרטים נוספים: 03-5162000 או באתר המלון.

בראנץ בנמל (צילום: מיטל שרעבי)
בראנץ בנמל (צילום: מיטל שרעבי)

מה עושים?

אם אתם רוצים להרגיש כמו תיירים, אז כדאי לצאת מהמלון וללכת על החוויה הכוללת: סיור מודרך ברחובות יפו העתיקה - החל בנמל היפהפה, דרך הרחובות העתיקים והשווקים. את אחד מהטיולים המוצלחים באזור מובילה דנה סתוי, חובבת טיולים שמתמחה באזור נווה צדק ויפו.

דנה היא אשת חינוך ותיקה שעוסקת בחינוך פורמלי ובלתי פורמלי, שמצליחה בסיורים שלה לשלב שתי אהבות גדולות שלה - לטייל ולהעשיר את הידע של המטיילים, בשפה עדכנית בלי להלאות ועם מודעות לצורך בהפסקות לצילומי אינסטגרם.

הסיור שלה בשוק מתחיל באופן מפתיע בבראנץ' מפנק בנמל יפו. זוהי דרך לא שגרתית להתחיל סיור, ואיזה כיף זה היה. בדרך כלל בסיורים אורבניים מרגישים את הלחץ של המדריך לעבור מנקודה לנקודה, אבל פה יש למשתתפים האפשרות להכיר קצת את דנה, לשמוע את סיפור חייה המרתק שכולל התמודדות עם סרטן, המפגש שלה עם היפואים מתוקף תפקידה הקודם כרכזת נוער ועוד.

משם יוצאים לגלות מעט מהטעמים הנפלאים ולהכיר את האנשים המיוחדים של יפו. כמו למשל לבקר בבית הפסיפס - מוזיאון על שם יוסף לוגסי. המוזיאון, שנמצא בבניין מגורים ברחוב יהודה הימית, הוא הפתעה של ממש.

דנה בכניסה למוזיאון הפסיפס (צילום: מיטל שרעבי)
דנה בכניסה למוזיאון הפסיפס (צילום: מיטל שרעבי)

במוזיאון יש מיצג של למעלה מאלף דיוקנאות של אישים הקשורים לתקומת העם היהודי ולתרבות הארצישראלית. זאת הזדמנות לראות את מפעל חייו של יוסף לוגסי ז"ל, אומן אוטודידקט מוכשר ביותר. את הסיור, במקום שהיה ביתו, מדריכה זוגתו לשעבר, יפה.

משם תעברו לסטודיו של התכשיטנית שלי דהרי, שבחרה ליצור דווקא ביפו, הרחק מהלב הפועם של מרכז תל אביב. דהרי הקימה את המותג שנושא את שמה אי-אז ב-2007, אחרי שהבינה שהיא חייבת לתעל את האהבה שלה לתכשיטים וחרוזים בדרך יותר פורה.

היא מייצרת כארבע קולקציות בשנה, שבהן ניתן לראות שימוש בחומרים שונים המגיעים אליה מכל העולם. בסטודיו שלה אפשר לראות את הקולקציות החדשות, להתרשם מהקו הייחודי לה וכמובן לרכוש תכשיט שללא כל ספק ימשוך את העין.

סטודיו לתכשיטים שלי דהרי (צילום: מיטל שרעבי)
סטודיו לתכשיטים שלי דהרי (צילום: מיטל שרעבי)

משם הסיור ממשיך למאפה ליאון, אחד מהמוסדות הוותיקים בשוק הפשפשים - שם תוכלו לטעום בורקס מים בולגרי יוצא דופן ומאפים שרק יצאו מהתנור ולקנח במשקה איירן. ואם זה לא מספיק, הסיור ממשיך פנימה אל השוק - לטעום מלבי אותנטי ב"המלביה", כשברקע קולות הסוחרים.

בורקס מים (צילום: מיטל שרעבי)
בורקס מים (צילום: מיטל שרעבי)

המלביה (צילום: מיטל שרעבי)
המלביה (צילום: מיטל שרעבי)

הסיור מסתיים בנקודה הקולינרית הכי אינסטגרמרית במסלול - "טדאם", בוטיק הקינוחים של שירן מתתיהו. כאן תוכלו לטעום ולצלם קרואסון בריוש מענג.

הסיור אורך כחמש שעות וכולל את כל הטעימות כולל הבראנץ' (אפשר להתאים לשומרי כשרות וטבעונים), ועלותו 285-300 שקלים לאדם.
הסיור מועבר בעברית, אבל דנה דוברת גם ספרדית, פורטוגזית ואנגלית.
פרטים נוספים ב-050-5418675. 

טדאם (צילום: מיטל שרעבי)
טדאם (צילום: מיטל שרעבי)