מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הודיעה הערב (חמישי) כי בשבוע הבא תחל שביתה כללית בבתי הספר ובגנים, זאת כחלק מהחרפת העיצומים. הסיבה לעיצומים היא הסחבת בחתימת הסכמי השכר החדשים.

בראיון לחדשות 13 אמרה בן דויד כי "המצב במערכת החינוך הוא קטסטרופה. המשא ומתן נקרע, ואני מזועזעת מפקידי האוצר. דיברנו על השכר ההתחלתי והם אמרו שלא ניתן לעזור. איך ניתן להתקדם במשא ומתן כשהם באים לא מוכנים, על מה נישב? לא רק אני יושבת שם, יושבים שם עוד גורמי מקצוע. קודם כל צריך לדבר על מה אפשר לתת לעובדי ההוראה". עוד תקפה ואמרה ש"פקידי האוצר מנותקים מהשטח, אטומים ושקרנים, ואם יש משהו לא נכון במה שאני אומרת, הם מוזמנים לתבוע אותי תביעת דיבה". 

בן דויד הוסיפה שהם בעד להעלות את השכר של מורה מתחיל ב-44%, אחרת תהיה נטישה המונית של מורים ממערכת החינוך. "לא יכול להיות שראש הממשלה וראש הממשלה החליפי שותקים, לא אכפת ללפיד ובנט ממצב המורים, הם רק מתעסקים בהישרדות הפוליטית שלהם". לבסוף אמרה שהיא תודיע מתי תחל השביתה הכללית במערכת החינוך בשבוע הבא.

בתוך כך, ישיבת המו"מ בין הסתדרות המורים לאוצר התפוצצה היום, לאחר שפקידי האוצר שוב הגיעו לדיון ללא מסגרת תקציבית וללא מספרים, כך לדברי מזכ"לית הסתדרות המורים: "היום האמת יצאה לאור, פקידי האוצר הודו בישיבה שאי אפשר להתקדם כי אין להם מספרים. דרשנו בישיבה שהם יציגו מה השכר ההתחלתי שהם מציעים ומה התוספות המוצעות לכלל עובדי ההוראה, אם הם לא מציגים את הנתונים, אין לנו מה לשבת איתם. מתסכל מאוד שאחרי ישיבות ארוכות עדין שר האוצר בוחר לשלוח את פקידיו בידיים ריקות.  הוא וראשי הממשלה, לפיד ובנט, מזלזלים בכל עובדי מערכת החינוך ובמליוני ההורים והתלמידים בישראל. פשוט בושה".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "לצערנו, בחדר המשא ומתן אמירות לחוד ומעשים לחוד. הסתדרות המורים אינה מוכנה לתעדף באופן משמעותי את המורים הצעירים. מעבר לכך, הסתדרות המורים לא מוכנה לדון בנושאים הכרחיים לקידום מערכת החינוך, כמו התאמת החופשות, מתן סמכויות ניהול למנהלי בתי הספר ותגמול מצוינות. משרד האוצר ימשיך להתעקש על הסכם שיביא לשינוי אמיתי במערכת החינוך לטובת ציבור ההורים, התלמידים, המורים והמנהלים".