"תגובת השוטרים ממחוז ירושלים באירוע מסע הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה הייתה מידתית וראויה, בהתאם לנהלים ולנסיבות האירוע". כך סיפר ל"מעריב" גורם המעורה בפרטי ממצאי התחקיר של האירוע.

אבו עאקלה הייתה עיתונאית פלסטינית ותיקה שעבדה ברשת אל־ג'זירה. היא נהרגה מירי בחודש מאי האחרון בעת שסיקרה עם צוות החדשות שלה פעולה של צה"ל במחנה הפליטים ג'נין. במהלך הלווייתה של העיתונאית נראו תמונות של עימותים קשים בין השוטרים למשתתפים במסע, כולל תיעוד של שוטרים מכים כמה מנושאי ארון הקבורה. בעקבות גינויים חריפים שעוררו התמונות בעולם, כולל בבית הלבן, שם כינו את האירועים "מטרידים", הוחלט לבצע במשטרה תחקיר, אולם טרם פורסמו ממצאיו.

בשיחה עם "מעריב" ציין אותו גורם כי על פי ממצאי התחקיר, התנהלות השוטרים תאמה את הסיטואציה בשטח "במשך יותר משעה, עוד לפני שהחל מסע הלוויה, תועדו והונצחו במצלמות קללות וגידופים שהופנו לעבר כוחות המשטרה במקום", אמר הגורם והוסיף כי "נשמעו קריאות הסתה גזעניות שהספיקו למשטרה, אם הייתה רוצה, להגיב באותה העת בתקיפות ולבצע מעצרים. היו ניסיונות לתקוף שוטרים ולהסית נגדם, והמשטרה הכילה את האירוע ושמרה על איפוק". לדברי אותו גורם "היה מידע מוקדם שלפיו נושאי ארון הקבורה היו מוסלמים פלסטינים, שחלקם עם דם על הידיים. התגובה באירוע הייתה בהתאמה ובשיקול דעת ובמידתיות".

למרות הממצאים ובהתאם לתחקיר, ישנן בדוח מספר המלצות לשיפור, אולם אין הערה או התראה לשוטרים והקצינים שהיו במקום. עוד נמסר בתחקיר כי המשטרה יכלה להיערך מבעוד מועד לתרחישים הללו. ממצאי התחקיר נבחנו על ידי מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, שעדכן בממצאים את השר לביטחון הפנים עמר בר־לב.