פקעה סבלנותו: בעקבות האירועים ביום רביעי בממשלה, כאשר צווי המכס על הביצים ועל הדבש נפלו בהצבעה במליאת הכנסת על חודו של קול (46 מול 47), זעם שר האוצר אביגדור ליברמן, ואמר כי "מדובר בחוסר סדר מוחלט".

ליברמן אמר לחבריו למפלגה כי "הקואליציה מסוגלת לתפקד גם כעת. עם כל המשבר והמורדים, הפסדנו את ההצבעה על חודו של קול. איפה היו אלה מחברי הקואליציה שהיו אמורים לנכוח בהצבעות ולהצביע? המצב הזה לא יכול להימשך כך".

בעקבות זאת, כבר ביום ראשון הקרוב מתכוון ליברמן להעלות את סוגיית המשמעת בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה. השר צפוי להעביר מסר ברור לראשי המפלגות האחרות בממשלה, ולפיו היעדר המשמעת ששורר בקואליציה יהיה על אחריותם בלבד. עוד צפוי ליברמן להגיד כי המצב הנוכחי, שבו חברי הקואליציה לא מגיעים להצבעות לא יכול להימשך, ולכן המפלגות צריכות "לעשות סדר".

במקביל, למרות ההפסד בהצבעה ביום רביעי, ליברמן לא מתכוון לוותר, וכבר אתמול בבוקר הוא חתם על יציאה לשימוע של שלושה שבועות - הליך הנדרש לפי החוק לקראת החתימה המחודשת על הצווים שבוטלו.

בעקבות כך, בשלושת השבועות הקרובים יוטל מכס בהיקף מלא על יבוא הדבש והביצים לארץ, ולאחר מכן שר החקלאות עודד פורר יחתום מחדש על צווי הדבש והביצים.

זאת ועוד: אף שטרם התברר אם הח"כ הפורש מימינה ניר אורבך קיבל הבטחות שריון מפורשות מאנשי הליכוד, ועל רקע הדיווחים על הסיכומים בין הצדדים, פנתה אתמול התנועה לאיכות השלטון ליועצת המשפטית לממשלה עו״ד גלי בהרב־מיארה, בבקשה שתפתח בחקירה פלילית נגד אורבך. בעמותה הדגישו כי על פי החוק, ישנו איסור על כל הבטחה לשריונם של הח"כים ניר אורבך ועידית סילמן לרשימת הליכוד במסגרת שלושה חודשים לפני בחירות.

בנושא אחר: במפלגת מרצ מפיקים לקחים מפרשת ג'ידא רינאוי זועבי. יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, אמר אתמול כי מעתה לא יהיו עוד שריונים ברשימת מרצ לכנסת.

כזכור הורוביץ שריין ב־2021 את רינאוי זועבי, דמות אלמונית עד אז בציבור הכללי, במקום הרביעי ברשימת המפלגה לכנסת.
אתמול, בוועידה משותפת של עיתון "הארץ" ועמותת "האם ראית את האופק לאחרונה", אמר הורוביץ: "הסיפור שלה מאוד פגע בנו. אני מקווה שבחירות יהיו עוד הרבה זמן, כי בחירות חמישיות זה סיוט".

יו"ר מרצ דיבר על התסכול שחש לעתים מפעולות הקואליציה, ושלח ביקורת מרומזת לכיוון ראש הממשלה: "הוא (בנט) טורבו קפיטליסט. חלוקת הכסף נמצאת במוקד העניין בממשלה, ירקתי דם כדי לקבל תקציב למשטרה בבתי החולים, כמעט חצי שנה להשיג תקציב ל־40 שוטרים. יש לנו המון הצלחות, ויש גם דברים שאנחנו לא מצליחים לעשות - וזה גורם לתסכול גדול מאוד".