ארבעה גברים, ביניהם אדם שהתנדב במשטרה, נעצרו אמש בצפון יהודה ושומרון בחשד שתכננו פיגוע. חשוד נוסף נמלט לאום אל־פחם, וכוחות הביטחון מחפשים אותו, כך פרסם אתמול כתב וואלה!, אמיר בוחבוט.

במהלך המעצר נתפסה על החשודים שקית עם שני אקדחים. אחד החשודים הוא ככל הנראה מתנדב במשמר האזרחי, וכעת נבדק גם חשד שמדובר בניסיון לסחר בנשק.

הפיגוע בחדרה בחודש מרץ, שבו נרצחו שני לוחמי מג"ב, בוצע על ידי שני קרובי משפחה מאום אל־פחם. השבוע התקיימה הלווייתם של שני המחבלים בעיר, לאחר שהמשטרה הגיעה להסכמות עם בני המשפחה לגבי תנאי שחרור הגופות, שעד כה הוחזקו על ידי כוחות הביטחון.
המשטרה הסכימה להחזרת הגופות רק אם לא ישתתפו יותר מ־50 איש בכל הלוויה, לא יונפו דגלים או שלטים מסיתים או כאלו המביעים הזדהות עם המפגעים או ארגוני טרור, ולא יתקיימו תהלוכות.

הפיגוע בחדרה אירע ב־27 במרץ, כאשר בסביבות השעה 20:30 חלפו שני המחבלים עם רכב מסוג מאזדה 3 ברחוב הרברט סמואל שבעיר והבחינו בארבעה צעירים, אנשי כוחות הביטחון. המחבלים ירדו מהרכב ופתחו בירי מנשקם האישי לעבר אנשי כוחות הביטחון, ורצחו את שיראל אבוקרט ויזן פלאח ז"ל, שני לוחמי מג"ב, ופצעו עוד חמישה בני אדם.

מהמשטרה נמסר אתמול כי "בהמשך לפרסומים אודות מעצר חשוד בעבירות בנשק היום ע"י כוח צה"ל סמוך לקו התפר בהם צוין כי מדובר במתנדב במשטרת ישראל,  נציין כי החשוד נגרע משורות ההתנדבות במשטרת ישראל לפני למעלה מחצי שנה ואינו משמש כיום כמתנדב".
עוד נמסר כי "בניגוד לפרסומים, בשלב זה לא עולה כל חשד כזה וככל הנראה מדובר בעסקת אמל"ח שבוצעה במקום במסגרה ביצעו החשודים "ניסוי כלים" ללא כל ירי לעבר כוח צה"ל. הרקע לאירוע פלילי וכך נחקר במשטרה.