חודש הגאווה נמצא בימים אלו בשיאו ומצויין ברחבי העולם וגם כאן בישראל בשלל אירועים ומצעדים. גם בעולם הקומיקס, אשר ידוע כפורץ מוסכמויות וסולל דרך עבור לא מעט שינויים, חודש הגאווה הוא הזדמנות להבליט לא מעט דמויות אשר יצאו מהארון והצהירו בגאווה כי הן חלק מקהילת הלהטב"ק.

למנות את כל הדמויות הגאות תהיה משימה קשה (ל-DC בלבד יש 94 גיבורות וגיבורים שיצאו מהארון בדרך זו או אחרת) לכן בחרנו מספר דמויות בולטות, אשר לא בטוח שידעתם כי הן חלק מהקהילה. שם אחד שלא נכנס לרשימה הוא ג'ון קנט, בנו של הסופרמן קלארק קנט, אשר הוצג באוקטובר האחרון כביסקסואל.


1. וונדר-וומן

כבר עם הופעותיה הראשונות נקשר שמה של וונדר-וומן עם הקהילה הגאה, בעיקר בגלל הרמיזות הרבות שנשתלו בעלילותיה על ידי יוצר הדמות ווילאם מרסטון. עם זאת, לאחר מותו בשנת 1947, חברת DC בחרה להצניע את הרמיזות והפכה אותה לדמות מעט יותר "מסורתית". רק לקראת סיום שנות ה-80 חזרו לעלילותיה של הדמות רמיזות על נטייתה המינית האמיתית. 

מהזווית הישראלית, השחקנית גל גדות התבטאה בעבר בנושא והייתה פתוחה לרעיון הצגתה של דיאנה כלסבית, בעיקר לאור שנותיה בחברת נשים בלבד באי האמזונות, אך לא הגבילה את אהבתה לנשים בלבד. בשנת 2016 הדמות הוצגה באופן קאנוני כביסקסואלית.

2. הומלנדר

הנבל המרכזי של הסדרה "THE BOYS", המבוססת אף היא על קומיקס מבית DC, אמנם מוצג כסטרייט בסדרה אך על פי הקאנון הוא לא סטרייט לחלוטין אלא ביסקסואל. כעת נותר לראות אם יום אחד הוא גם יוצג כך בסדרה.

הומלנדר, מתוך ''The boys'' (צילום: James Minchin, Amazon Studios)
הומלנדר, מתוך ''The boys'' (צילום: James Minchin, Amazon Studios)

3. פיס-מייקר 


כריסטופר סמית', דיפלומט פציפיסט אשר מחויב לרעיון השלום עד לרמה קיצונית, אשר מובילה אותו לנהוג באלימות תחת האלטראגו שלו. את הגרסה הקלנועית של הדמות מגלם ג'ון סינה, אשר שיחק אותה גם בסרט "יחידת המתאבדים" וגם בסדרה "פיס-מייקר", בה כיכב בתפקיד הראשי. מבלי לחשוף ספוילרים על עלילת הסדרה, לקראת סיום העונה הראשונה נחשף כי סמית' מגדיר את עצמו כדו-מיני.

את הרעיון הציע, אגב, ג'ון סינה. על כך אמר יוצר הסדרה ג'יימס גאן: "ג'ון הפך את הדמות של פיסמייקר לבעל מיניות פתוחה. הופתעתי, אבל אני מניח שזה הגיוני שהבחור הזה לא יהיה חד ממדי". סינה עצמו סיפר כי במהלך המחקר על הדמות הוא הבין כי "פיסמייקר יהיה מוכן לעשות כל דבר במידה מסוימת".

4. מיסטיק

המוטנטנית אשר יכולה לשנות את צורתה כך שתיראה כמו כל אדם שתחפוץ הוצגה כבר בשנת 1978 בעלילות X-מן מבית מארוול. לרוע המזל, החברה סירבה להציגה באותה תקופת זמן כלסבית, מכיוון שהדבר נאסר אז על פי חוקי הקומיקס בארה"ב. עם זאת, לאורך השנים הוצגה הדמות כשהיא מנהלת מערכות יחסים עם נשים, כאשר אחד מיוצריה המקורים כריס קלרמונט אף הצהיר כי התכנון המקורי היה להציג קו עלילה בו היא תשנה את עצמה לגבר על מנת לקיים יחסי מין עם בת הזוג שלה באותו הזמן (דסטני), מה שיוביל להיוולדותו של גיבור העל נייטקרולר.

מתוך עמוד הוויקיפדיה של הדמות ''מיסטיק'' (צילום: 1939–2022 Marvel Characters,איור מאת: Shannon Maer)
מתוך עמוד הוויקיפדיה של הדמות ''מיסטיק'' (צילום: 1939–2022 Marvel Characters,איור מאת: Shannon Maer)

5. האלקלינג

חבר ב"נוקמים הצעירים" ובן זוגו של המוטנו וייקאן, תיאודור "טדי" רופוס אלטמן  הוא  חייזר מגזע הסקרול, אשר גדל בכדור הארץ. כחלק מיכולותיו, הוא מסוגל להתחזות לאחרים ומחקה את יכולותיו של הענק הירוק. במרוצת העלילה, האלקלינג ובן זוגו פרשו מקבוצת הנוקמים הצעירים על מנת לפתח את מערכת היחסים ביניהם, אך נאלצו לחזור כדי להציל את אחיו של וייקאן - ספיד.  מערכת היחסים בין השניים אף נחשבת לאחת הבולטות ביותר במארוול עבור גיבורי על הומוסקסואליים.