ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (מיל') עמוס ידלין, התראיין היום (שישי) בתוכניתו של גיא פלג ב-103FM, והתייחס לאזהרות המסע לטורקיה והדיווחים שאיראן מנסה להתנקש בישראלים וכן לביטולה של מדיניות העמימות של ישראל.

"לישראל יש מודיעין מאוד טוב ועל בסיס זה ניתנה אזהרת המסע", אמר ידלין בפתח הריאיון, "מדובר באזהרת מסע שאומרת 'חברים, יש לנו ידע ומידע שהאיראנים רוצים לפגוע בישראל. יש ידע על הכוונות שלהם, ועל היכולת שלהם'. לכן, ישראלי מצוי שפועל על פי ההיגיון לא ייסע לטורקיה בימים אלו. מי שנוסע הם כאלה שמפעילים מנגנון פסיכולוגי שאומר 'לי זה לא יקרה'. מבחינה פסיכולוגית זה כמו מישהו שנוסע לכביש, למרות שהוא יודע כמה תאונות מתרחשות כל שנה, ואומר בכל זאת אני חייב לנסוע".

"אין סמכות למערכת הביטחון או לממשלה לאסור נסיעה לטורקיה, אבל אם זה היה תלוי בי זה מה שהייתי חושב שצריך לעשות. האיראנים נמצאים בתחושת השפלה, והם מרגישים שהם חייבים לעשות משהו בכדי לנקום ולהרתיע את ישראל", הוסיף.

לאחר מכן התייחס ידלין לסיום מדיניות העמימות, ואמר: "זו טעות, כמי שהיה בחדרים שעיצבו את המדיניות הזו, לא להכניס את אסד למצב שהוא חייב להגיב על השמדת הכור שלו על ידי זה שאנחנו לא לוקחים אחריות. ראש הממשלה אז היה זקוק מאוד לקרדיט מהציבור, אבל ידע לשתוק עשר שנים. משמע, עד שהאויב אומר שלמרות שהם לא מודים בזה זה כנראה הם, ולכן אני יוצא עכשיו למסע של תגמול והרתעה. האם מסע כזה של פגיעות במדענים ואחרים משיג את היעד האסטרטגי של ישראל?".

"העובדה שהאיראנים נמצאים בסף מייצרת שלוש אסכולת היום במדינת ישראל", ציין ראש אמ"ן לשעבר, "את האסכולה הראשונה מייצג ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק שאומר שהאיראנים בסף והמערכה הגיעה לסיומה. הגישה הזו לא מיוצגת בממשלה. הגישה השנייה היא גישה שיותר מודלפת. הייתה הדלפה של ראש אמ"ן שאומר שהברירה הפחות גרועה היא חזרה להסכם הגרעין המושמץ, כי זה מה שיחזיר אותם אחורה. הגישה השלישית אומרת שחזרה להסכם היא לא מתאימה, ואנחנו נעצור אותם בשלב שבו הם נמצאים עכשיו".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 103FM