מתיחות בדרום: דובר צה"ל מסר היום (שישי) כי בלון תצפית נפל בשטח רצועת עזה, וציין כי אין חשש לדליפת מידע משמעותית והאירוע יתוחקר. בתגובה, דובר החמאס, פאוזי ברהום, שלח מסר מאיים לישראל ואמר: "יש לחזק ולהסלים את רוח הג'יהאד בכל זירות האזור".

ברהום הדגיש כי אמר כי "הלוחמים בשטח התעמתו עם הכוח הישראלי שניסה לחדור מזרחית לבית חאנון בצפון רצועת עזה, וההתנגדות הצליחה לשלוט בבלון התצפית, זהו מעשה גבורה אמיץ". ברהום הדגיש כי "המעשה משקף את החשיבות והיעילות של פרקטיקת ההתנגדות בשטח כדי לקבוע את כללי העיסוק במטרה להגן על עמנו".

בתוך כך, סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיאהב", ציטטה גורם ברצועה, שהדגיש כי "ההתנגדות הפלסטינית השתלטה על בלון צבאי ישראלי שנפל באזור בית חנאון בצפון הרצוע. הבלון מצויד במצלמת ריגול בחדות גבוהה"

מוקדם יותר, התקשורת הפלסטינית דיווחה כי בתגובה להפלת הבלון, צה"ל תוקף בצפון הרצועה. במקביל לכך, התרעה הופעלה ביישומון ובשטח פתוח באזור מעבר ארז, כתוצאה מירי הרחקה של כוחות צה"ל. 

לפני כחודש, צה"ל עדכן כי כלי טיס חשוד זוהה במרחב האווירי שמעל שטח רצועת עזה ויורט הכלי יורט על ידי לוחמי ההגנה אווירית. עוד נמסר מהצבא כי "הכלי לא חצה לשטח ישראל והיה במעקב של יחידת הבקרה האווירית לאורך כל האירוע". אירוע דומה התרחש כמה ימים קודם לכן, כאשר הופל כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל.