רוסיה מחדשת את המאמצים להתקדם במזרח אוקראינה דרך אזור העיר איזיום, על מנת לאגך את סיווירודונצק. על פי דו"ח חדש של משרד המודיעין הבריטי שהתפרסם הבוקר (שבת), מטרת הצבא הרוסי היא לבצע תמרון אשר ישפר את סיכוייה לחדור לעומק אזור דונייצק, כך שתוכל לעטוף את העיר סיווירודונצק מצפון. בנוסף, על פי משרד ההגנה, אם אזרחים אוקראינים לא יענו לדרישות רוסיה ויעזבו במסדרון שיפתח עבורם, רוסיה עשויה לטעון כי אינה מבחינה בינם לבין כוחות אוקראיניים באזור.

בתוך כך, אתמול אוקראינה קיבלה חיזוק משמעותי מהאיחוד האירופי, אשר המליץ להפוך אותה למדינה מועמדת. בשבוע הבא, מנהיגי האיחוד האירופי צפויים לאשר את המלצת ההנהלה לגבי אוקראינה ושכנתה מולדובה.

נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי צייץ אמש בעקבות ההודעה ומסר: "גבורת האוקראינים הביאה הזדמנות לאירופה לייצר היסטוריה חדשה של חופש ולהסיר את התחום האפור שבין גוש מדינות האיחוד האירופי לבין רוסיה". עוד הוא הוסיף כי "רק תדמיינו לכם כוח אירופאי חזק באמת, עצמאות אירופית ופיתוח אירופי בתוך אוקראינה".

את ההחלטה בנושא אוקראינה מסרה נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין כשהיא לבושה בצבעי הדגל האוקראיני: "האוקראינים מוכנים להקריב את עצמם עבור הפרספקטיבה האירופית, אנו רוצים שהם יחיו את החלום האירופי איתנו". ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, הגיב לדברים וטען כי "אנו לא רואים בעייתיות בהצטרפות אוקראינה לאיחוד האירופי. זה לא גוש צבאי, זכותה של כל מדינה להצטרף לאיחוד כלכלי".