שר האוצר אביגדור ליברמן השתתף הבוקר (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, שם התפנה לדבר על המשבר בקואליציה ועל האפשרות שישראל תלך לסבב בחירות בעתיד הקרוב. "בחירות זה בלתי אחראי, אני אעשה הכל כדי למנוע בחירות, שום דבר לא אבוד", קבע ליברמן. בנוסף, הוא תקף את חברי הרשימה המשותפת ואמר: "לא מבין למה הם חברים בכנסת ישראל ולא בפרלמנט ברמאללה".

"בחירות משמען עוד שסע, עוד חילופי מהלומות והאשמות במישור הפוליטי. זה שיתוק של כל המנגנון, להיכנס לבחירות זה פשוט דבר בלתי אחראי. אני לפחות עושה ומתכוון לעשות הכל על מנת למנוע בחירות", הבהיר השר.

על האפשרות שניר אורבך יצביע נגד הקואליציה בשבוע הבא ויפיל אותה: "כל ראשי המפלגות חייבים לעשות סדר אצלם. הקואליציה הפסידה השבוע כמה הצבעות, למרות שהיה לנו רוב בתוך המשכן. ח"כים פשוט לא באו ולא הצביעו וזה משדר מסר רע. צריך קודם שכל ראש רשימה יעשה סדר בתוך סיעתו. להערכתי שום דבר לא אבוד". על המשבר מול ח"כ אורבך הוסיף ליברמן: "אני אדבר מחר עם ניר אורבך, אני לא צריך אישור של ראש הממשלה בשביל זה, אורבך עדיין לא פרש, הוא עוד מתלבט, אם אורבך יחזור למסלול גם חברי הכנסת האחרים יחזרו".

שר האוצר אביגדור ליברמן ב"שבתרבות" בבאר שבע, קרדיט: באדיבות עיריית באר שבע

לאחר מכן, ליברמן הסביר על ההבדל בין מדיניות התקיפה בעזה בממשלה הנוכחית לבין ממשלות נתניהו: "לא הפציצו דיונות, זה אחד. אין ספק שלא יכולים להמשיך באותה מדיניות של חסינות לראשי הטרור, זו עמדתי הרבה שנים, בלי קשר לאתמול ושלשום או הממשלה הנוכחית. לצערי לא הצלחתי לשכנע, אבל המצב האבסורדי שמישהו יושב בעזה, מסית וקורא לרצח אזרחי ישראל ומברך על כל מקרה טרור ומרגיש את עצמו חסין זה דבר שהוא בלתי מתקבל על הדעת ואין ספק, בלי לטפל בהנהגת הטרור כל השאר לא יעזור".

"את פוליסת הביטוח הזו קיבל החמאס ממישהו ואני אומר - זו מדיניות שחייבת להשתנות". לשאלת רועי כ"ץ המראיין, אם ליברמן מתכוון לנתניהו, השיב השר: "בהחלט, ככה הסתיים המבצע הצבאי הקודם 'צוק איתן'. היו כל מיני עניינים, ראוי להזכיר גם שמי ששחרר את סינוואר היה נתניהו ואני הצבעתי נגד בממשלה. לצערי ההחלטה התקבלה וסינוואר שוחרר ואנחנו רואים איפה הוא היום ושהוא מתכתב עם נתניהו בעברית כמו ששמענו מבן שבת". עוד אמר ליברמן על נתניהו כי "הוא מנסה להפוך את ישראל למונרכיה".

על האפשרות שממשלת בנט תקבל תמיכה מחברי הכנסת של הרשימה המשותפת טען שר האוצר כי "אחמד טיבי הוא פלסטיני וכל מה שמעניין אותו זה עניינים פלסטיניים. הוא מקבל הנחיות מרמאללה, אני לא מבין למה 'הרשימה המשותפת' חברים בכנסת ישראל ולא בפרלמנט ברמאללה".