הסתדרות המורים הודיעה בסוף השבוע כי במסגרת המחאה על הסחבת בגיבוש הסכם השכר, הלימודים בכל מוסדות החינוך בכל רחבי הארץ יחלו הבוקר בשעה 10:00. העיצומים כוללים את גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. מוסדות החינוך המיוחד ילמדו כרגיל.

מטעם ההסתדרות נמסר כי ההחרפה בעיצומים באה בעקבות "הזלזול וההתעלמות של ראשי הממשלה - בנט ולפיד – ושל שר האוצר אביגדור ליברמן ופקידי משרדו מהמערכת המדממת שזקוקה לחבל הצלה מיידי. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך" .

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד מסרה כי "אם לפיד, בנט וליברמן לא יתעוררו מהר, הם ימצאו את עצמם לבד בלי מערכת חינוך ועם צבא של הורים זועמים ומתוסכלים, שכועסים על הזלזול וחוסר היכולת שלהם לנהל משבר פשוט. אפשר להגיע להסכמות עד סוף החודש, אם רק יפסיקו לנהוג בריפיון וינחו את הפקידים לבצע את תפקידם".

הפגנת הסתדרות המורים על שכר עובדי מערכת החינוך (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת הסתדרות המורים על שכר עובדי מערכת החינוך (צילום: אבשלום ששוני)

בתגובה אמר ליברמן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע כי "רן ארז ויפה בן דויד חייבים להיות חלק מהפתרון, אבל זה לא יכול להיות רק מתן ומתן. זה משא ומתן. השביתה מיותרת לגמרי, זה לא מוסיף שום דבר. אני מאוד מעריך את יפה בן דויד ומכיר אותה שנים. לא יכול להיות שאנחנו באים לחדר המשא ומתן ודבר ראשון אומרים לנו – תורידו מהשולחן את השכר ואת החופשים".

ליברמן הוסיף: "מבחינתי, הכי קל זה להגיד – לא באתי לתקן את העולם, בוא נחתום, ניתן להם כל מה שהם רוצים - וכולם יהיו מרוצים. אני לא אלך לשום הסכם שאני לא מאמין שזה ההסכם הנכון. ההסכם הנכון כולל גם התאמה בחופשים וגם כזה שנותן ביטוי למצוינות במערכת החינוך".

לסיכום אמר כי "במערכת החינוך המרכיב הכי חשוב זה איכות המורה. לא הבניין, לא הציוד ולא הגאדג'טים. יש לך מורה טוב – אתה תקבל תלמידים טובים. השקעה במורה זה קודם כל היכולת להביא אנשים טובים מההייטק ומהתעשייה למערכת החינוך. את זה אי אפשר לעשות בלי שכר דיפרנציאלי. חייב להיות תגמול על מצוינות".