המתיחות הביטחונית מול איראן: אתר "איראן אינטרנשיונל" המזוהה עם האופוזיציה האיראנית דיווח הבוקר (ראשון) כי העיתון "רסאלאת", המקורב למשטר ברפובליקה האסלאמית, מציע לנקום על חיסולי הבכירים של משמרות המהפכה, בהתקפה על אדמת ישראל. במקביל, הציע לפגוע במטרות אמריקאיות ובריטיות בתגובה לתמיכה שלהן בישראל.

העיתון האיראני הציע זאת על רקע המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן ועל רקע גל מקרי המוות של קצינים במשמרות המהפכה. לאחרונה, דווח כי מוחמד עבדוס ועלי קמני, שני חברים ביחידת התעופה והחלל של משמרות המהפכה נהרגו במהלך משימה וב"תאונת דרכים" בעיר חומיין שבצפון מזרח המדינה.

מסע הלוויה של קצין משמרות המהפכה (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
מסע הלוויה של קצין משמרות המהפכה (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)

על פי הדיווח, השניים היו מעורבים בפיתוח נשק עבור חיזבאללה בלבנון, וכי סיבת המוות לא הייתה תאונה, בניגוד לדיווחים שפורסמו בכלי התקשורת הממסדיים באיראן, אם כי לא הייתה הרחבה בעניין.

בנוסף, ביום חמישי האחרון, דווח כי קצין בדרגת סגן בחיל האוויר והטילים של משמרות המהפכה בשם והאב פראמרזיאן מת ב-15 ביוני, כך לפי מודעת אבל שלו שמופצת ברשתות החברתיות. מותם מצטרף למותו של מהנדס הטילים ד"ר איוב אנטזארי, ככל הנראה עקב הרעלה מכוונת. על פי הדיווחים, המהנדס הוזמן לארוחת ערב, וכשחזר לביתו חלה החמרה במצבו והוא מת בבית חולים.