החשד לרצח ברמת גן: בית המשפט האריך היום (ראשון) את מעצרו של החשוד ברצח אבי כלתו, יוסף יוספיה, ברמת גן בתשעה ימים. בבית המשפט טען החשוד: "לא התכוונתי לירות בו רק רציתי להפחיד. חשבתי שזה רובה אוויר. אני רוצה להיבדק במכונת פוליגרף אם לא שאני ימות מחר". 

החשוד קטע את דברי בית המשפט והוסיף: "הוא הקניט אותי ותקף אותי אמר לי 'נראה אותך שתירה' אני עזרתי לו כשהוא הסתבך בשוק האפור". בהמשך התפרץ לדברי החוקר שסיפר על ירי לעבר דלת המשפחה בניסיון לפגוע בכלה ובילדיו. "איך אתה אומר עליי דבר כזה גם כך אני מסתבך עם עצמי ובמצב נפשי קשה לא יריתי לא לעבר כלתי ולא לעבר בני המשפחה . אתה מנסה לתפור לי תיק", אמר. 

הדס, בתו של יוספיה, סיפרה לפני הדיון על בוקר הרצח המזוויע, כיצד ארב החשוד ברצח לאביה ששב מבית הכנסת, ירה בו ואף ביצע וידוא הריגה אכזרי, וחשפה כיצד אמה בתושייה רבה הצליחה למנוע את רצח בתה ונכדיה. 

הדס פתחה וסיפרה כי "אחותי ובעלה היו נשואים 13 שנים בערך, בשנתיים האחרונות בעלה סובל מבעיות נפשיות שהלכו והחמירו בתקופה האחרונה עד שהתחיל להתעלל ממש באחותי ובילדיהם התעללות מילולית עד שהם ממש זעקו לעזרה".

יוסף יוספיה (צילום: אורי סלע)
יוסף יוספיה (צילום: אורי סלע)

היא המשיכה וסיפרה כי אחותה "החליטה לעשות מעשה ועברה עם הילדים לרמת גן. אנחנו משפחה מאוד חמה מחבקת ועוטפת, ארבעה אחים והורים שעושים הכל למען הילדים. בצורה זאת ההורים שלי קיבלו אותו ואת אחותי, היא החליטה שהיא לא מסוגלת יותר לעבור את מה שהם חוו בבית, ברגע שהוא עירב את אחד הילדים והאשים אותו בדברים לא הייתה לה ברירה אלא לאסוף את הילדים ולעבור איתם אל הורינו ברמת גן".

הדס הדגישה: "צריך להבין שבכל אותה תקופה ההורים שלי ואנחנו האחים ניסינו לעשות הכל על מנת לעזור לבעלה של אחותי לעבור את התקופה הקשה שלו, ניסינו לעטוף אותו בחום אבל הוא סירב לקבל טיפול, בוא ידע שהוא עובר בעיה נפשית אבל הוא סירב לכל פנייה שלנו דחה אותה, וככל שמצד אחד סירב לקבל את הטיפול מאידך הוא המשיך להתעלל באחותי ובילדים".

החשוד ברצח אבי כלתו ברמת גן (צילום: אבשלום ששוני)
החשוד ברצח אבי כלתו ברמת גן (צילום: אבשלום ששוני)

הדס סיפרה על בוקר הרצח המזעזע: "בשבת בבוקר אבא של בעלה של אחותי הגיע אלינו הביתה, הוא ידע שאבי המנוח זכרו לברכה חוזר מבית הכנסת, הוא ידע באיזו שעה הוא הולך ומתי הוא חוזר, הוא ארב לו מתחת לבית, הם עלו יחד במעלית, לא שמענו שום ויכוח, שום דין ודברים, ואז כשהם הגיעו לקומה בה מתגוררים הוריי, כשבאותה שעה בדירה אמא שלי אחותי וילדיה, נשמעו לפתע יריות ויחד עם זה צעקות של אבא שלי". 

בשלב הזה הדס פורצת בבכי, ובגרון חנוק היא ממשיכה: "'תעזרו לי', צעק אבא שלי, אחותי ואמא שלי רצו לכיוון הדלת לפתוח את הדלת והם יצאו לחדר המדרגות, אחותי הייתה בכוונה לרוץ לעבר אבי שהיה מוטל על הרצפה, אבל אז היא הבחינה באבי בעלה כשהוא מכוון לעברה את האקדח".

הדס הוסיפה וסיפרה על תושייתה הרבה של האם באותו רגע, שככל הנראה מנעה טבח מחריד ביתר בני המשפחה ששהו בבית: "אמא שלי משכה את אחותי פנימה לתוך הבית ונעלה את הדלת, אב בעלה של אחותי ירה מספר קליעים לעבר הדלת וכשלא היה מענה מצד אחותי ואמא שלי הוא חזר וחורר את אבא שלי ביריות. הוא וידא הריגה בצורה אכזרית", אמרה בדמעות. 

זירת הירי ברמת גן (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הירי ברמת גן (צילום: אבשלום ששוני)