בית המשפט המחוזי בירושלים החמיר היום (ראשון) את עונשו של אברהם לשם, שהואשם בעבירות של אינוס ומעשה מגונה בקטינה בנסיבות מחמירות שביצע בילדה בת כ-4.5 מחוץ לבית הכנסת בירושלים, בערב שבת במרץ 2019. על הנאשם נגזר תחילה עונש של 3.5 שנות מאסר בפועל, מאסר על-תנאי ופיצוי כספי, וכעת הוחמר עונשו ל-6 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי של שמונה חודשים ופיצוי בסך 50,000₪. 

אביה של הילדה התייחס לגזר הדין והביע בראיון ל'כאן חדשות' אכזבה מהעונש הקל: "אנחנו כועסים מאוד, אפס מאמץ", אמר האב. "שלושה שופטים שמורחים את המשפט שלוש שנים ובסוף נותנים את המינימום של המינימום. שש שנים בבית המשפט העליון הציעו עוד לפני שקבעו כי יורשע באינוס".

אברהם לשם (26) הואשם בביצוע עבירות אינוס ומעשה מגונה בקטין בנסיבות מחמירות. בית המשפט המחוזי קבע תחילה כי הילדה חוותה את הדברים שאותם תיארה בעדותה, אולם הרשיע את הנאשם בעבירת מעשה מגונה בלבד, לאחר שזיכה אותו מעבירת האינוס, כמו גם הרשיע אותו בעבירת מעשה מגונה בפומבי, במקום מעשה מגונה בקטין בנסיבות מחמירות. על הנאשם נגזר עונש של 3.5 שנות מאסר בפועל, מאסר על-תנאי ופיצוי כספי.

בתגובה, המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לביהמ״ש העליון ערעור, במסגרתו ביקשה להרשיע את הנאשם בעבירות אינוס ומעשה מגונה בקטין בנסיבות מחמירות, שיוחסו לו בכתב האישום, ולהחזיר את התיק לבית המשפט המחוזי לשם גזירת העונש מחדש. הפרקליטות סברה מלכתחילה כי הנאשם ביצע אונס וכי עדות הילדה ודברי הסיוע של הוריה מבססים זאת, ועל כן כתב האישום ייחס לו עבירת אונס ועבירות מין נוספות. בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והרשיע את הנאשם בעבירת האונס במקום רק בעבירת מעשה מגונה.