עמדות התצפית של החמאס הצמודות ליישובים בעוטף עזה ממשיכות לעורר סערה כשהיום (ראשון) ח"כ קטי שטרית (הליכוד) פנתה במכתב לשר הביטחון, בני גנץ, בדרישה לפעול להסרתן. "בשבועות האחרונים ענו עדים למספר עמדות תצפית אשר הוקמו בשטחה של עזה ומשקיפות לעבר  יישובים צמודי הגדר בתוך מדינת ישראל". 

"עמדת תצפית אחת אשר ממוקמת במרחק של כ- 300 מטר מגדר המערכת ממנה ניתן לתצפת על תושבי האזור עד כדי התבוננות במתרחש בתוך בתיהם הפרטיים. אל לנו לאפשר לאויב ללמוד על שגרת חיינו, אנו חייבים לפעול בהקדם על מנת להסיר איום זה מעל התושבים השוכנים במקום, הוסיפה. 

דבריה של ח"כ שטרית מגיעים לאחר שבסוף השבוע האחרון תקף צה"ל עמדת תצפית של ארגון הטרור הפלסטיני שהוצבה בקרבת גדר הגבול והפכה לבמה של הסתה ומסרים מאיימים כנגד תושבי עוטף הזה. העמדה, שלא הושמדה כליל, שופצה באופן מלא והיום פעילי ארגון הטרור תלו שלט ובו רמזו כי היישוב נתיב העשרה, הוא הבא בתור להיות מפונה לאחר העיר ימית.  בארגון שלחו מסר מאיים לעבר ישראל: "השמדת הכובשים מתקרבת".

דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב על האירוע ואמר: "השיקום המהיר של העמדה על ידי גדודי אל-קסאם, שולחים מסר והצהרה לכיבוש הישראלי. על הנכונות של ההתנגדות לבנות ולפתח את אתגריה ויכולתיה למרות כל הקשיים".