כחלק מהחרפת העיצומים של הסתדרות המורים הלימודים בכל רחבי הארץ ובכל מוסדות החינוך יחלו מחר בשעה עשר בבוקר, כך נמסר היום (ראשון) מההסתדרות. במוסדות בחינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל.

לדבריהם, העיצומים הוחרפו לאחר שפקידי האוצר הגיעו לישיבה נוספת ללא מסגרת תקציב. "הסתדרות המורים ממשיכה בעיצומים לנוכח הזלזול וההתעלמות של ראשי הממשלה ושל שר האוצר ופקידי משרדו מהמערכת המדממת שזקוקה לחבל הצלה מיידי. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך. בהסתדרות המורים הודיעו בימים האחרונים כי העיצומים לא יופסקו עד שפקידי האוצר ישימו על השולחן הצעה רלוונטית", נמסר מטעם הסתדרות המורים. 

מזכ"לית הסתדרת המורים, יפה בן דויד: "אם לפיד, בנט וליברמן רוצים לסיים את המשבר הזה, הם יכולים לעשות זה ברגע. הם כנראה נהנים לראות את מיליוני ההורים, שגם ככה בקושי מתמודדים עם יוקר המחייה בארץ, עכשיו סובלים גם מחוסר ודאות במערכת החינוך. אני קוראת להם שוב - בואו, שבו לשולחן המו"מ ותראו איך הפקידים מתנהגים".

שר האוצר, אביגדור ליברמן התייחס למחאת עובדי ההוראה ואמר במהלך אירוע שבתרבות בבאר שבע כי הוא לא יגיע להסכם עם הסתדרות המורים שלא יראה לו כהסכם הנכון ביותר.

אביגדור ליברמן ב"שבתרבות" בבאר שבע, (צילום: באדיבות עיריית באר שבע)

"אני מעריך את יפה בן דויד ורן ארז אבל זה מיותר להשתלח בפקידי האוצר. התקציב של החינוך הוא יותר מהביטחון, הוא הכי גבוה שהיה אי פעם. במערכת החינוך המרכיב הכי חשוב זה איכות המורה - אם יש לך מורה טוב אתה יודע שתקבל תלמידים טובים שיוציאו את הציונים הכי גבוהים. השקעה במורה תביא לתחום אנשים טובים מהייטק וזה לא יקרה עם הסכמים קיבוציים", אמר.